Специално за Econ.bg
- Г-н Бояджиев, как оценявате отварянето на Софияленд? Съответства ли потока от посетители на очакванията Ви?
Венцислав Бояджиев:
- Самото отваряне на Софияленд беше много успешно. То се превърна в новината на сезона за цяла България, не само като нещо ново в бизнеса за забавления в региона, но и като сериозна инвестиция. Софияленд е един от най-големите инвестиционни проекти на годината.
Посещенията засега не са такива, каквито очаквахме, но това до голяма степен се дължи на климатичните условия. От отварянето на парка е имало само няколко слънчеви дни. От първи октомври започнахме нова инициатива – след 17 часа предлагаме вечерен билет на половин цена, а след 20 часа входът е безплатен. Тези отстъпки действат много добре.
- Какъв е размерът на инвестициите в парка и кои са източниците на финансиране?
Венцислав Бояджиев:
- Размерът на инвестициите е около 35 милиона лева. Софияленд е акционерно дружество, но строителството на парка е финансирано с кредит от Първа инвестиционна банка. Съоръженията са взети от италианската фирма "Престън интернешънал" на лизинг осигурен от европейската финансова институция "Фин Юро". Това са основните два източника на финансиране на парка.
- Колко работни места ще осигури Софияленд?
Венцислав Бояджиев:
- Досега в парка има разкрити над 590 работни места. Предлагаме трудови договори на почасово заплащане. Софияленд е привлекателно работно място за млади хора и учащи. Правихме основната селекция на персонала в доста неблагоприятен за трудовия пазар сезон, но дори и тогава интересът беше изключително голям. Работим много успешно и с няколко служби по заетостта в София. Около една трета от нашите служители са наети чрез тях.
- Как определихте цената за еднодневни посещение? Поносима ли е тя за българския жизнен стандарт?
Венцислав Бояджиев:
- Цената е определена на база на това, какво Софияланд предлага като наситеност на забавленията от най-различен характер. Основното са атракционите, които са 21 на брой. В допълнение към тях е цялата анимация в парка. Тя включва както безплатните кинопрожекции в нашите две зали, така и артистична програма, забавления по алеите на парка основно в събота и неделя. Всичко това се ползва неограничен брой пъти. Основната цена за възрастни е 20 лева, но като се има предвид броя на атракционите, цената на атракцион е под 1 лев и то за нееднократно ползване. Имаме и много отстъпки – за групи, за деца под един метър. Това е концепцията на ценообразуването в световните паркове – една целодневна карта, която покрива неограничен брой ползвания на всички атракциони.
- Конкурентоспособен ли е Софияленд на популярните паркове по света?
Венцислав Бояджиев:
- Съвсем отговорно твърдя, че Софияленд е конкурентоспособен на световните паркове. Нашият парк е достатъчно наситен като брой на атракциони. Софияленд е уникален и с целогодишността си. Основната сграда е проектирана и изградена като замък и представлява комбинация между модерна архитектура с покрит стъклен площад и средновековна архитектура. Покритият площад е копие на централния площад на Верона дори в най-дребните детайли. Тази сграда, която е на четири нива с разгърната застроена площ около 11 хиляди кв. метъра, ни позволява да работим целогодишно. Тя е наситена както със заведения и търговски обекти, така и с други забавления. В нея са двете кинозали, под земята има много модерен център за боулинг, билярдна зала, зала за електронната лазерна игра "Лабиринт", която се оформя като един от фаворитите за посетителите. Скоро в центъра на площада ще има и нови изненади.
- Има ли Софияленд потенциала да увеличи притока от туристи в столицата ни?
Венцислав Бояджиев:
- Според мен паркът има потенциал за това. Базирам се на вече декларирания интерес, засега предимно от страната. Софияленд ще се разгърне с пълния си потенциал от началото на следващия сезон. Паркът е специален заради атракционите и е нормално да има сезонност в посещенията – пикът е от края на март до края на месец септември. Планираме Софияленд да бъде популяризирана, като в страната, така и в съседните държави. Това е най-големият парк в Югоизточна Европа по мащаби и наситеност с атракциони.
- Съвсем отговорно твърдя, че Софияленд е конкурентоспособен на световните паркове. Нашият парк е достатъчно наситен като брой на атракциони. Софияленд е уникален и с целогодишността си. Основната сграда е проектирана и изградена като замък и представлява комбинация между модерна архитектура с покрит стъклен площад и средновековна архитектура. Покритият площад е копие на централния площад на Верона дори в най-дребните детайли. Тази сграда, която е на четири нива с разгърната застроена площ около 11 хиляди кв. метъра, ни позволява да работим целогодишно. Тя е наситена както със заведения и търговски обекти, така и с други забавления. В нея са двете кинозали, под земята има много модерен център за боулинг, билярдна зала, зала за електронната лазерна игра "Лабиринт", която се оформя като един от фаворитите за посетителите. Скоро в центъра на площада ще има и нови изненади.
- Има ли Софияленд потенциала да увеличи притока от туристи в столицата ни?
Венцислав Бояджиев:
- Според мен паркът има потенциал за това. Базирам се на вече декларирания интерес, засега предимно от страната. Софияленд ще се разгърне с пълния си потенциал от началото на следващия сезон. Паркът е специален заради атракционите и е нормално да има сезонност в посещенията – пикът е от края на март до края на месец септември. Планираме Софияленд да бъде популяризирана, като в страната, така и в съседните държави. Това е най-големият парк в Югоизточна Европа по мащаби и наситеност с атракциони.