Стартира Largo.bg - революционен портал в сферата на недвижимите имоти

07.05.2007 | 01:00
по статията работи: econ.bg

 

Специално за Econ.bg
 
 
Георги Стаматов е предприемач, реализирал множество проекти, свързани с различни интернет портали и медии, доказал се професионалист в разработката на специализиран софтуер за обработката и съхранението на бази данни. Освен име в ИТ средите, Стаматов е и 7-кратен републикански шампион по спортен бридж, бронзов медалист от световното първенство през 2000 година. Завършил е специалност Информатика.

 

Г-н Стаматов, обявихте официалния старт на Largo.bg - портал за недвижими имоти. Наистина ли сайтът е "революционен"?

Георги Стаматов:

Бих искал потребителите да се убедят в качествата на портала. Опитали сме се максимално да използваме най-новите технологии и да направим един business to business to consumer портал. Използвали сме нови технологии като динамична карта с позициониране на обекти, интелигентни подсказки за търсен текст. Много работихме да отстраним някои "нервиращи" характеристики на повечето действащи портали на Стария континент.

Например?

Георги Стаматов:

Представете си няколкото менюта, през които трябва да мине потребителят, за да зададе търсените от него параметри. Задава град, квартал, след това сам трябва да намери сред множеството възможни екстри на имот само тези, който реално може да има избраният тип имот. Избраното от нас решение е изцяло динамично, потребителят с минимални усилия задава своето търсене, съпътстван от интелигентни подсказки от системата.

Специфичен проблем е и дефиницията на локациите. Мога да ви кажа, че всяка фирма (агенция или строителна компания) има своя класификация - тази, която ежедневната й практика е наложила. Опитали сме се да съчетаем наложените практики на големи пазари като САЩ и Великобритания с реалните нужди на потребителите. Ползвахме детайлно териториално делене, все пак неслучайно в САЩ имотите се алокират по пощенския код. Допълнили сме го с наложена на пазара класификация на дадени локации. Подходът ни, комбиниран с възможността потребителят направо да зададе конкретна локация, значително опростява ползването на портала. Създали сме интерфейс, които позволява на всяка фирма да запази своята класификация, но потребителят да вижда еднотипна и все пак постоянно развиваща се класификация.

Следвайки международните тенденции, сме заложили в максимална степен и на графичното решение.

Специално внимание сме обърнали на качеството на предлаганите оферти – за целта единствено фирми - регистрирани потребители, имат право да публикуват оферти. Всяка оферта трябва да премине през създаден филтър от критерии, за да бъде публикувана. Предвидили сме възможност фирмите да "гарантират" за достоверността на представената оферта, ако тя леко се отклонява от заложените рамки. Представете си колко възможности за статистически анализи дава подобна "верифицирана" информация.

Опитали сме се да съчетаем всичко за недвижимите имоти на едно място. Има три основни секции – ИМОТИ, ФИРМИ и ИНФО. Във ФИРМИ има над 10,000 компании, предлагащи услуги, свързани с недвижимите имоти, а в ИНФО потребителите могат да намерят статистика, съвети, нормативна база, новини и интервюта.

Има ли инвестиционен интерес към портала?

Георги Стаматов:

Бих казал, че интересът е все още умерен. С мен вече се свързаха няколко компании, както и предприемачи, инвестиращи в подобни бизнеси. Но порталът e все още в началото си. Бих искал да реализираме поне част от плановете си, преди да говорим за промяна в собствеността или нови източници на финансиране.

Създадената от екипа платформа е силно конкурентна спрямо съществуващите в Европа – като функционалност, администрация, и като потенциал за развитие. Програмирането позволява лесно порталът да бъде репликиран в чужбина. Плановете ни са до края на годината да стартираме в поне още една държава в региона.

Догодина предвиждам фокус, освен постоянното развитие на функционалността на сайта, да бъде намирането на партньори в страните от Европа. Тези партньори ще получат достъп на атрактивна цена до един модерен, завършен и в същото време развиващ се продукт. От тяхната предприемчивост ще зависи как порталът ще се наложи на местния пазар.

Екипът ни има един любим пример, и той е за един портал за недвижими имоти във Великобритания, продаден за 42 милиона английски паунда. Мога уверено да твърдя, че нашата функционалност е от по-висок клас. Бизнесът на интернет порталите изисква три фокуса – съдържание, трафик и приходи. Заложили сме много характеристики във всяка една от тези области. Надявам се не е толкова далече моментът, когато някой ще оцени постигнатото от нас с число с почти толкова много нули накрая (смее се).

Откъде идва увереността ви в успеха на портала?

Георги Стаматов:

Както казах – тепърва трябва да докажем потенциала на портала да генерира печалба въз основа на качествено съдържание, оптимален трафик и множеството платени функции и пакети. За консултант за някои функционалности сме ползвали български професионалист, работещ за редица американски фирми с онлайн бизнес.

Самият аз съм предприемач от няколко години, с фирма в областта на информационните технологии – VJSoft Ltd. Един от най-успешните ми проекти е именно Econ.bg. С екипа на икономическия портал съм от 7 години, като заедно сме направили много това да е една от най-успешните уеб медии в българския интернет. Някои други проекти, по които аз лично и фирмата сме участвали са други портали като Agro.bg, Stat.bg, Yvox.net, Stadiona.com, както и множество корпоративни уеб и десктоп системи.

Като дългогодишен състезател по бридж имам опит, сходен с този, който се изисква от всеки предприемач – правилна стратегия, точните партньори, премерено внимание на всеки ход.

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Блондинка звъни на оператора си: - Извинете, не ми работи интернетът... - А вие с рутер ли сте? Кратко мълчание... - Не, сама съм!!!
На този ден 20.12   1604 г. – отпечатан е първият екземпляр на книгата Дон Кихот от Мигел де Сервантес – първия бестселър в историята, пуснат в продажба на 16 януари 1605. 1699 г....