Увеличеният брой участници е знак за повишен интерес към България

24.09.2001 | 01:00
по статията работи: econ.bg
Александър Дяков, изпълнителен директор на международен панаир Пловдив, пред в. Пари

Г-н Дяков, тази година прави впечатление силно увеличеният брой на официални участия на панаира. Каква е според вас причината и какви са предимствата на този модел на представяне?  

Това е факт благодарение на повишения интерес към България и в резултат от усилията на организаторите и представителите на Международен панаир Пловдив в чужбина. Официалното участие означава, че зад фирмите, които идват на Есенния панаир, стои съответната държава. В много случаи тя покрива част от разходите им. Става дума за държавна политика. За определени интереси към България и целия регион. Така че предимствата на този модел на представяне не се нуждаят от коментар. Колкото повече са официалните участия в панаира, толкова по-актуална е България.

Можете ли на базата на заявеното от българските фирми участие и мащаб на представяне да кажете в кои от отраслите, които се представят на панаира, се забелязва възходящо развитие?

От общо 2086 фирми, които ще участват в Есенния панаир, 1091 са български, като половината от тях са производители. Самото участие на фирмите в такъв голям международен форум е белег за фирмена стабилност. Това е технически панаир и по традиция най-много са участниците в специализирания салон Машиностроене. Силно е представянето на производителите на мотокари и електрокари, на фирмите, които произвеждат машини за хранително-вкусовата индустрия и за селското стопанство. Интерес ще предизвикат експозициите на българските фирми от всички браншове, особено от химия, строителство, електроника и електротехника. Така или иначе, панаирът показва тенденциите, дава една изпреварваща картина за състоянието на българската промишленост.

Международният панаир Пловдив постепенно инвестира в модернизацията на палатите. Предвиждате ли чуждестранно участие в този процес?

Според нашата инвестиционна програма тази година ще бъдат инвестирани не по-малко от 2.5 млн. лв. Основната ни цел е да поддържаме и развиваме инфраструктурата на Панаирното градче. Ние разполагаме с 24 изложбени палати. Тяхното поддържане и модернизиране е изключително скъпо и е очевидно, че средствата не могат да бъдат отделени наведнъж. Поетапно ние обновяваме изложбените палати Инвестираме средства в по-пълната компютъризация на нашата дейност, осигуряване на модерни телекомуникационни услуги за нашите изложители и т.н. Привличането на чуждестранни инвеститори е продължителен процес, при който трябва да бъдат гарантирани интересите и на двете страни, като при това не се забравя каква е ролята на Пловдивския панаир в националната икономика.  

/Предоставено от BEF News Desk/

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Лекарят ми предписа 2 литра вода на ден. Сметнах я в кубчета лед и ми излезе 14 уискита...
На този ден 20.09   622 г. – Мохамед и негови последователи се преселват от Мека в Медина, което е начало на арабското летоброене. 1378 г. – С избирането за Климент VII за...