Съвместно интервю на в-к ПАРИ и ECON.BG
Г-н Aгура, защо избрахте да инвестирате в автомивка?
Димитър Агура:
Това е детска мечта. Винаги съм си представял, че един ден ще имам автомивка и тя ще изглежда по начина, по който е в момента.
Някои казват, че за подобен род обекти не трябват значителни инвестиции, така ли е?
Димитър Агура:
Всичко е въпрос на гледна точка. Инвестициите, които направих, не са никак малко. Исках да е нещо различно от това, което има на пазара. В нашата автомивка клиентът се чувства добре, получава
адекватна услуга, а през това време може да прочете вестник, да пие кафе и да бъде в нормална среда. Това е различното между нас и останалите. Напоследък се появиха доста обекти, които също
изглеждат добре, и фактът, че ни подражават ни дава самочувствие.
Дъждовното лято как се отрази на работата ?
Димитър Агура:
Работим сравнително еднакво и през зимата, и през лятото. Затова допринесоха и комплексността на новите ни услуги, и т. нар. пълни програми като пране на салони, машинно полиране на автомобила и т.
н. Всеки, който има кола, трябва поне веднаж годишно да го прави. Имаме клиенти, които държат повече на хигиената и ни посещават два пъти годишно. Важното е да предлагаш на клиента това, от което
той има нужда.
Какви трудности срещате като работодател?
Димитър Агура:
В началото имахме проблеми с набирането и обучението на персонала. Но това е най-голямата трудност в държавата. Важното е да се работи на светло.
Често автомивките търпят критики, че нямат водомери и безконтролно пилеят вода...
Димитър Агура:
Този проблем при нас никога не е стоял, тъй като от първия ден, когато отворихме, ползваме кладенец, който е узаконен. Имаме и всички необходими водомери.
Има ли някакви европейски изисквания, с които трябва да се съобрази Вашият бранш?
Димитър Агура:
Не. Ползваме технологии, които пречистват водата от песъчинки, и масла - т. нар. каломаслоуловители. В момента работим върху система за преработване на отпадната вода и повторното й ползване и се
надявам, че на следващия нов обект, който ще отворя, да я ползваме.
Има ли средна класа в България?
Димитър Агура:
Забелязвам, че тя се заражда. А това означава, че нещата се движат в правилната посока.
Фамилия Агура са известни архитекти и автомобилисти. Семейното Ви име повече помага или пречи в бизнеса?
Димитър Агура:
И преди, и сега ми е помагало достатъчно. Навремето баща ми и чичо ми са били състезатели, правели са сами автомобилите и имат много добро име в бранша.