Специално за Econ.bg.
- Какви са прогнозите Ви за туристопотока и приходите в Албена през този сезон?
Маргита Тодорова:
- За окончателни оценки все още е рано, но се надяваме да успеем да запазим миналогодишното ниво, да посрещнем близо 200 000 туристи и да реализираме приходи с 6% по-високи в сравнение с миналогодишните.
- "АЛБЕНА" АД има гъвкава инвестиционна схема. Кои са основните сфери на инвестиции за поддържане конкурентноспособността на предлагания продукт?
Маргита Тодорова:
- Стремим се да поддържаме високото ниво на предлагания продукт, като модернизираме хотелската си база и увеличаваме качеството на предлаганите услуги, като само за последните три години 11 хотела бяха напълно реконструирани. За следващия сезон предвиждаме да бъде обновен и хотел "Хоризонт" ("Магнолиите") в базата ни в ММЦ Приморско, която Албена закупи през 2001 година.
- Кои са основните пазари на курортен комплекс "Албена"?
Маргита Тодорова:
- Винаги в комплекса преобладаващ е бил броя на чуждите туристи. През последните няколко години около 50% от тях са немци. Силно присъствие имат и гостите от скандинавските страни, Русия, Франция, Белгия, Израел. През тази година отбелязваме и ръст в броя на английските туристи. Винаги сме считали, че Албена е един чисто български курорт и затова всяка година традиционно предлагаме на българските туристи интересни и примамливи оферти, а и самите хора проявяват интерес към нас.
- Как се съчетават усилията на "АЛБЕНА" АД и Правителството за привличане на българските граждани да почиват на българското черноморие?
Маргита Тодорова:
- Решенията и действията на правителството, с изключение на глобалните, не влияят върху избора на българския гражданин за това къде да почива. И ние, както всеки курорт работим в конкуретна среда. Тук роля има комплексната оценка, на база качество на предлаганото и цена, която интересува потребителите. А вече самите хора правят своя избор и решават дали ще предпочетат Албена.
- Предлагате ли услуги извън активния сезон?
Маргита Тодорова:
- В курорта има работещи целогодишно хотели с всички необходими удобства за това, голяма спортна база и обновен медицински и балнеологичен център. Възможностите не са никак малко и от тях се възползват много спортни тимове, които провеждат своите тренировъчни лагери през неактивния сезон. Условията в хотелите и услугите предлагани от балнеологичния център затварят напълно този кръг на тренировъчен процес и възтановяване. Нееднократно са ни гостували футболните клубове ПФК "Левски", "Славия", "Динамо" Букурещ, "Осиек", "Криля Советов" и още други 40 клубни и национални отбори. Не са малко и гостите, които посещават комплекса предимно за лечение. А и погледнато от друг ъгъл, налице е всичко за провеждането на една прекрасна пълноценна почивка през този период.
- Предвиждате ли допълнително обучение и повишаване квалификацията на своите кадри с цел по-качествено задоволяване на потребностите на гостите?
Маргита Тодорова:
- Безспорно работата по кадровото обезпечаване е една от най-важните дейности. Все пак нашите служители са лицето на Албена, това са хората, които посрещат и обслужват гостите на комплекса – това е един от най ценните ни ресурси. Всяка година под една или друга форма обучаваме около 400 човека. И през тази година ще продължим тази практика. Отделяме огромно внимание на практическите курсове, езиковата и теоретичната подготовка. Не малко се прави и за обмяната на опит с наши чуждестранни партньори. Албена е облагодетелствана и от факта, че на нейна територия е разположен и международния колеж по туризъм.
Новите добре подготвени млади хора, ни помагат да погледнем на нещата с друго око, да обърнем внимание на собствените си пропуски, а от там и да повишим нивото на предлагания туристически продукт.
- Българският Олимпийски Комитет обяви Албена, за идеалното място за подготовка и аклиматизация на спортистите за летните олимпийски игри в Атина през 2004 година. Как се подготвяте за това предизвикателство, какви са очакванията Ви за влиянието на Олимпиадата?
Маргита Тодорова:
- Към настоящия момент разполагаме с 8 футболни терена, многофункционална спортна зала, 14 тенис корта, модерна конна база, имаме условия за практикуването на над 50 вида спорт. Въпреки това разширяваме и модернизираме спортната си база, изграждаме и нов тенис център, обмисляме и възможността за изграждането на хотел, предназначен за спортисти. През цялата календарна година се провеждат спортни състезания на високо международно ниво. През есенно - зимния период много спортни тимове осъществяват своите тренировъчни лагери. Така най-добре можем да представим на спортистите нашите възможности, услугите и условията, които ги очакват при нас. Провеждането на Олимпиадата неминуемо ще увеличи туристопотока през нашата страна, а ние от своя страна ще се стремим да се възползваме максимално от тази ситуация.
- "АЛБЕНА" АД предвижда да изгради голф-игрище до края на 2003 година. Мислите ли, че подобно непопулярно у нас спортно съоръжение ще осигури бърза възвращаемост на инвестициите?
Маргита Тодорова:
- Само по себе си едно голф - игрище е скъп проект. В конкретния случай гледаме на него по друг начин. Не е толкова важно за колко време ще се възвърнат инвестираните в него средства. То ще разшири набора от услуги, предлагани в комплекса. Надяваме се, че чрез него и чрез самия аристократичен спорт ще успеем да привличаме все повече туристи, разполагащи с по-високи доходи.
- Безспорно работата по кадровото обезпечаване е една от най-важните дейности. Все пак нашите служители са лицето на Албена, това са хората, които посрещат и обслужват гостите на комплекса – това е един от най ценните ни ресурси. Всяка година под една или друга форма обучаваме около 400 човека. И през тази година ще продължим тази практика. Отделяме огромно внимание на практическите курсове, езиковата и теоретичната подготовка. Не малко се прави и за обмяната на опит с наши чуждестранни партньори. Албена е облагодетелствана и от факта, че на нейна територия е разположен и международния колеж по туризъм.
Новите добре подготвени млади хора, ни помагат да погледнем на нещата с друго око, да обърнем внимание на собствените си пропуски, а от там и да повишим нивото на предлагания туристически продукт.
- Българският Олимпийски Комитет обяви Албена, за идеалното място за подготовка и аклиматизация на спортистите за летните олимпийски игри в Атина през 2004 година. Как се подготвяте за това предизвикателство, какви са очакванията Ви за влиянието на Олимпиадата?
Маргита Тодорова:
- Към настоящия момент разполагаме с 8 футболни терена, многофункционална спортна зала, 14 тенис корта, модерна конна база, имаме условия за практикуването на над 50 вида спорт. Въпреки това разширяваме и модернизираме спортната си база, изграждаме и нов тенис център, обмисляме и възможността за изграждането на хотел, предназначен за спортисти. През цялата календарна година се провеждат спортни състезания на високо международно ниво. През есенно - зимния период много спортни тимове осъществяват своите тренировъчни лагери. Така най-добре можем да представим на спортистите нашите възможности, услугите и условията, които ги очакват при нас. Провеждането на Олимпиадата неминуемо ще увеличи туристопотока през нашата страна, а ние от своя страна ще се стремим да се възползваме максимално от тази ситуация.
- "АЛБЕНА" АД предвижда да изгради голф-игрище до края на 2003 година. Мислите ли, че подобно непопулярно у нас спортно съоръжение ще осигури бърза възвращаемост на инвестициите?
Маргита Тодорова:
- Само по себе си едно голф - игрище е скъп проект. В конкретния случай гледаме на него по друг начин. Не е толкова важно за колко време ще се възвърнат инвестираните в него средства. То ще разшири набора от услуги, предлагани в комплекса. Надяваме се, че чрез него и чрез самия аристократичен спорт ще успеем да привличаме все повече туристи, разполагащи с по-високи доходи.