90% от парите, вложени в бизнессрещи, остават в страната

22.02.2005 | 01:00
по статията работи: econ.bg
Като начало предлагайте бутиков конгресен туризъм

 


Съвместно интервю на в-к ПАРИ и ECON.BG

 

Господин Флакет, пристигането ви в софия беше възприето като среща с най-високия връх в бранша. Не е тайна, че ви определят като Бил Гейтс в конгресния туризъм. На какво дължи бизнесът в София вашия интерес?

Пол Флакет:

Бил съм и преди тук, за да участвам в семинари по темата за конгресния и бизнестуризма. От години сме приятели с г-н Христо Друмев, директор на вашия конгресен център. В IMEX сме си създали добро име на хора, винаги готови да помагаме на нашите изложители. Ето защо прекарвам по-голямата част от живота си по самолетите. Този семинар е различен с това, че България и BCVB ще участват за първи път в IMEX и съм тук, за да го направят по най-добрия за вас начин. Ние правим това за много други страни по света. Миналата седмица бях в Найроби, Кения, а следващата ще бъда в Австралия.

Къде е мястото на българия между тези две коренно различни дестинации - Кения и Австралия?

Пол Флакет:

България е преди Кения и доста зад Австралия. По средата горе-долу.

А шансовете на страната за развитие?

Пол Флакет:

България тепърва трябва да реализира потенциала си. Мисля, че за времето, откакто идвам тук, това са 8-9 години, виждам много промени. Хотелите ви са много по-добри отпреди, имат много опитни ръководители, а BCVB поема много добра инициатива. Това е организация, която трябва да бъде оставена да се развива и укрепва и да реализира много добрите ви шансове.

Коя е историята, която споменавате най-често за България, ако разказвате за страната ни в чужбина?

Пол Флакет:

Това са моите лични контакти в България, силата и устойчивостта на българския народ въпреки липсата на материални условия и бавното развитие в миналото. Ситуацията сега е много по-стабилна, сравнена с тази преди 8 години.

Имате ли своя класация на българските места за конгресен туризъм?

Пол Флакет:

Не. Но мисля, че с новия Хилтън, с Шератон, с новата Експо и с този конгресен център /б. р. НДК/ имате голям потенциал.

Какъв мащаб на корпоративни събирания би привлякъл хора в България?

Пол Флакет:

Вие сте едно неразработено съкровище. Ако аз бях на ваше място, бих привлякъл по-малки групи, бих предложил малко култура, музеи, добра организация на придвижването от летището. Трябва да се започне с организиране на събирания на 100-150 души, да видим как ще потръгне. Има едно правило, че от всеки долар, похарчен за бизнессреща, 90% остават в страната домакин. Трябва да се знае, когато предлагате конгресен туризъм, какви магазини има около мястото на срещата. Много е важно в офертата си да кажете какво може да се пазарува в България - дали евтини модни стоки, или сувенири, които си струват. Случвало се е да се отварят магазини след редовното им работно време само за VIP гостите на някой град. Това е особено важно за съпругите или за скучаещите съпрузи, придружаващите лица.

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
  • Зимна приказка
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Зимна приказка
Старият вампир извежда малкото вампирче за първото му среднощно пиршество. Набелязват жертва, малкото забива зъби и започва да смуче кръв, по едно време се спира и пита баща си: - Тате, до последна...
На този ден 21.11   695 г. – Свети Вилиброрд е ръкоположен за пръв епископ на фризийците. 1344 г. – Започва строежът на сегашната катедрала "Свети Вит", когато епископът...