Съвместно интервю на в-к ПАРИ и ECON.BG
Господин Флакет, пристигането ви в софия беше възприето като среща с най-високия връх в бранша. Не е тайна, че ви определят като Бил Гейтс в конгресния туризъм. На какво дължи бизнесът в София вашия интерес?
Пол Флакет:
Бил съм и преди тук, за да участвам в семинари по темата за конгресния и бизнестуризма. От години сме приятели с г-н Христо Друмев, директор на вашия конгресен център. В IMEX сме си създали добро име на хора, винаги готови да помагаме на нашите изложители. Ето защо прекарвам по-голямата част от живота си по самолетите. Този семинар е различен с това, че България и BCVB ще участват за първи път в IMEX и съм тук, за да го направят по най-добрия за вас начин. Ние правим това за много други страни по света. Миналата седмица бях в Найроби, Кения, а следващата ще бъда в Австралия.
Къде е мястото на българия между тези две коренно различни дестинации - Кения и Австралия?
Пол Флакет:
България е преди Кения и доста зад Австралия. По средата горе-долу.
А шансовете на страната за развитие?
Пол Флакет:
България тепърва трябва да реализира потенциала си. Мисля, че за времето, откакто идвам тук, това са 8-9 години, виждам много промени. Хотелите ви са много по-добри отпреди, имат много опитни ръководители, а BCVB поема много добра инициатива. Това е организация, която трябва да бъде оставена да се развива и укрепва и да реализира много добрите ви шансове.
Коя е историята, която споменавате най-често за България, ако разказвате за страната ни в чужбина?
Пол Флакет:
Това са моите лични контакти в България, силата и устойчивостта на българския народ въпреки липсата на материални условия и бавното развитие в миналото. Ситуацията сега е много по-стабилна, сравнена с тази преди 8 години.
Имате ли своя класация на българските места за конгресен туризъм?
Пол Флакет:
Не. Но мисля, че с новия Хилтън, с Шератон, с новата Експо и с този конгресен център /б. р. НДК/ имате голям потенциал.
Какъв мащаб на корпоративни събирания би привлякъл хора в България?
Пол Флакет:
Вие сте едно неразработено съкровище. Ако аз бях на ваше място, бих привлякъл по-малки групи, бих предложил малко култура, музеи, добра организация на придвижването от летището. Трябва да се започне с организиране на събирания на 100-150 души, да видим как ще потръгне. Има едно правило, че от всеки долар, похарчен за бизнессреща, 90% остават в страната домакин. Трябва да се знае, когато предлагате конгресен туризъм, какви магазини има около мястото на срещата. Много е важно в офертата си да кажете какво може да се пазарува в България - дали евтини модни стоки, или сувенири, които си струват. Случвало се е да се отварят магазини след редовното им работно време само за VIP гостите на някой град. Това е особено важно за съпругите или за скучаещите съпрузи, придружаващите лица.