PR в България е поляризиран

06.03.2006 | 01:00
по статията работи: econ.bg
Обучението по Връзки с обществеността не може да не включва бизнеспрактиките

 

Съвместно интервю на в-к ПАРИ и ECON.BG

 

Дейвид Гейм е основател и собственик на David Game College Group. Колежът предлага курове за обучение в различните сфери на медиите в цял свят, а у нас организира курсове по PR. Първите, преминали обучението, получиха дипломите си през февруари. За втори път курсовете ще стартират през този ммесец.

 

Г-н Гейм, защо избрахте България за Вашия курс?

Дейвид Гейм:

България беше избрана, защото така естествено продължаваме текущите си операции в Източна Европа. В България има бързо развиващ се комуникационен бизнессектор и това създава перфектните условия да започнем операциите си на територията на страната. Всички ключови предпоставки са налице: надежден и уважаван партньор като United Partners, силен интерес към комуникациите и необходимост от качествени практически курсове по PR. 

Курсът, който предлагате, е 15 седмици. У нас образованието по PR е минимум четири години, а българите са особено подозрителни към по-нестандартните и нови “училища” извън общоприетото и доказало се образование. Сблъскахте ли се с този проблем тук?

Дейвид Гейм:

Ние бяхме напълно наясно с опасенията и подозренията, които възникват по отношение на всяко ново училище, но досега не сме срещали подобни проблеми. Бях доста изненадан, че никой не повдигна тази тема. Според мен причината за това е, че London School of PR е добре установено в 10 други страни и това ни осигурява необходимото доверие. Нещо повече, LSPR проведе серия малки семинари в София и направи публично изявление за провеждането на курс съвместно с United Partners. 

Курсът на обучение не се базира само на теория. Над какви проекти беше работено?

Дейвид Гейм:

Моят екип в Лондон има много голям опит при работа с клиенти и курсът е отражение на това. Когато е възможно, използваме колкото може повече реални примери, интегрирани в материята на самия курс. Не може да се твърди, че теорията не е важна - без нея нямаме рамка, по която да се движим. Курсът предлага оптимален баланс между теория и практика. 

Сравнете PR в България и в чужбина.

Дейвид Гейм:

PR в България малко изостава в някои отношения, но си позволявам това твърдение единствено защото има и такива агенции, които са наистина много напреднали и работят изключително професионално. Истинският проблем пред българския PR е поляризацията - или много добри, или много слаби агенции и много малко по средата. Голяма част от това, което представлява PR в Източна Европа, малко надхвърля контактите с медиите. Това бавно се променя, но нашата роля е да привлечем вниманието на хората към нуждата да погледнат на PR в по-стратегическа светлина. 

Актуални ли са все още класическите форми на образование? Как ще се развиват методите на обучение занапред?

Дейвид Гейм:

Класическите форми на образование все още са ефективни, но PR не може да бъде преподаван отделно от бизнеспрактиката. Нашият подход в LSPR е насочен към интегриране на съвременната бизнесреалност към теоретическия и практическия подход на корпоративните комуникации. Анализирането на казуси от практиката също е полезен подход, както и внимателното изследване на причините за неуспехите. За разлика от много други курсове, които са обсебени от истории за успех, ние се стараем да подтикнем нашите курсисти да изследват причините, поради които някои кампании се провалят. Може да се научи повече от неуспеха, отколкото от успеха.


 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 22.11   1497 г. – Вашко да Гама достига нос Добра надежда. 1906 г. – На международна конференция в Берлин е възприето съгласие сигналът SOS да бъде международен при...