При пазаруването преди Великден най-важна е информираността

16.04.2019
по статията работи: econ.bg
Най-важното е да бъде гарантирано правото на информация, както при пазаруването, така и при туристическите резервации, подчерта председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов
При пазаруването преди Великден най-важна е информираността
Снимка: Пресцентър на КЗП

Най-важното е да бъде гарантирано правото на информация, както при пазаруването, така и при туристическите резервации, подчерта председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов пред БНТ във връзка с наближаващите Великденски празници.

Един пропуск на някоя от съставките в информацията на етикета на хранителен продукт може да представлява не просто нелоялна търговска практика, а риск за здравето, понякога и за живота на хората, добави той. За вносни стоки етикетите задължително трябва да са на български език.

Коректното обявяване на цените е другият важен акцент, върху който се спря Маргаритов. „Рисковете да пазаруваме от амбулантни търговци хранителни продукти, но и не само такива, са по-големи, защото там понякога обявяването на цените може да стане по един недобър начин, при който потребителите да бъдат заблудени. Всъщност да платят повече, мислейки си, че си купуват нещо евтино”, каза той.

По отношение на резервациите за Великден Димитър Маргаритов посъветва хората да се интересуват от реалните условия в съответния туристически обект и да не се притесняват да комуникират с предоставящите офертите. „Най-често оплакванията, които ние сме получавали, са за т.нар. разминаване между обещанието и това, което се получава на практика”, посочи той и допълни, че в много случаи се оказва, че това се е дължало на липсата на каквато и да било допълнителна комуникация между потребителя и търговеца извън привлекателните илюстрации.

„Когато потребителите стигнат на място и установят разминаване, когато не им се предоставят услугите в пълния пакет, който са заплатили, или когато срещнат други подобни затруднения, могат да се обърнат към нас”, каза още председателят на КЗП. „Ние ще имаме дежурни екипи по време на празниците именно с цел да можем да реагираме – да отидем на място, да извършим проверка. И най-важното от гледна точка на хората, които биха могли да имат някакво неблагополучие по време на пътуването – да се опитаме да им помогнем да получат компенсация”, завърши Маргаритов.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Зимна приказка
  • Зимна приказка
  • Зимна приказка
Блондинка звъни на оператора си: - Извинете, не ми работи интернетът... - А вие с рутер ли сте? Кратко мълчание... - Не, сама съм!!!
На този ден 09.08   48 пр.н.е. – Юлий Цезар разбива Помпей в битката при Фарсала 681 г. – На 16-тото заседание на Шестия Вселенски събор в Константинопол, презвитер Константин за...