Успешните хора знаят как да спят

23.08.2013
по статията работи: Сара Божинова
Няколко съвета как да подобрите съня си и да се преборите с чувството на умора на следващия ден
Успешните хора знаят как да спят

Можете ли да се сетите за един общ страничен ефект от развиването на собствен бизнес?

Безсънни нощи. Между дългите часове и постоянния стрес от управлението на компания, предприемачите често завършват с твърде малко сън.

Но лошото спане има усложнения отвъд чувството за умора на следващия ден. Установено е, че липсата на сън повишава нивата на стрес, както и склонността към депресия и безпокойство. Възможно е това да доведе до избор на лоша храна, което пък от своя страна води до наддаване на килограми. С други думи, когато не се наспивате, не достигате до най-високия си потенциал. Лошият сън може дори да повлия на успеха ви.

Представяме ви седем навика, които онлйан бизнес изданието "Инк" препоръчва за по-добро наспиване. 

1. Спрете с храненето три часа преди да си легнете.

Ако най-голямото ви хранене е вечерта, или ако похапвате малко преди лягане, по-вероятно е да имате нарушен сън. След хранене тялото трябва да я преработи, което може да възпрепятства способността за отпочиване в леглото. Освен това, ако консумирате захарни изделия вечер, повишената захар в кръвта може да ви събуди по средата на нощта и да ви попречи да заспите отново. Предприемачите често преяждат именно вечер, защото пропускат хранения през деня. Един от най-добрите начини да предотвратите порочния кръг е чрез обилна и богата на протеини закуска.

2. Спрете да пиете кафе осем часа преди времето за сън.

Кафето може да се задържи в тялото ви от осем до десет часа. Ако през деня се зареждате с кофеин, това най-вероятно пречи на пълноценното отпочиване по време на сън. Друга причина да ограничите приема на кофеин е, че той намалява нивото на серотонина, веществото, което ви кара да се чувствате спокойни и щастливи. Пиенето на твърде много кафе може да доведе до безсъние и нарушен сън, но също така и до стрес и чувство за безпокойство.

3. Вземете си душ или вана преди лягане.

Взимането на душ преди лягане е успокояващо и увеличава телесната ви температура. След това, когато се охладите, телесната температура спада и предизвиква чувство за сънливост. Понижената температура прави заспиването, и спането, по-лесно.

4. Избягвайте алкохола.

Много хора с безсъние или проблеми със заспиването грешно мислят, че чаша вино преди лягане ще им помогне за по-добър сън. Въпреки, че алкохолът може да направи заспиването по-лесно, може и да превърне в трудност оставането в спящо състояние. Алкохолът повишава централната телесна температура, увеличавайки шанса да се събудите по средата на нощта без да можете да заспите отново.

5. Избягвайте енергичните упражнения късно вечер.

Ако се напрягате с упражнения късно вечер, след като сте загрели с работа в офиса, това може да разстрои съня ви. Въпреки, че някои леки разтягания и дори йога пози са позволени (дори полезни) преди лягане, енергичните тренировки могат да попречат да заспите. Физическите упражнения са енергизиращи – раздвижват кръвта и мускулите. Те са един прекрасен начин да започнете деня си, но вечер могат да попречат да се отпуснете и да си починете.

6. Създайте спокойна среда за сън.

Уверете се, че температурата в спалнята ви е достатъчно хладна, за да предизвика и поддържа съня ви. Погрижете се да блокирате уличните светлини. Ако твърде силен външен шум ви безпокои, използвайте тапи за уши или инвестирайте в звукоизолиращи прозорци. Уютната среда ще е от полза за по-пълноценен и възстановяващ сън.

7. Запишете трите най-добри неща за деня си и три неща, с които планирате да се справите утре.

Според проучване за съня, тези, които отделят по пет минути всяка вечер за обмисляне на деня и оценяване на положителните му страни, спят по-добре. Дозата позитивност провокира усещане за спокойствие и позволява пълноценен сън. Записването на три неща, с които планирате да се заемете на следващия ден, помага да ги задържите на листа, а не в главата си. По този начин няма да преминавате мислено през графика си, докато се опитвате да заспите.

Следвайте тези съвети и ще се чувствате по-отпочинали и продуктивни на работа. Дори може да забележите подобрение в настроението и здравето си.

Тази статия ви хареса? Следете всичко най-интересно от Econ.bg и във
Оцени статията:
1.00/1
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Резултати | Архив
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Женевски конвенции
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Блондинка звъни на оператора си: - Извинете, не ми работи интернетът... - А вие с рутер ли сте? Кратко мълчание... - Не, сама съм!!!
На този ден 01.03   86 пр.н.е. г. – Битка при Херонея (86 пр.н.е.): Римляните съумяват да превземат Атина. 317 г. – Константин I провъзгласява сина си Крисп за цезар в Сердика и...