БДЖ и НКЖИ отчаяно търсят 2000 работници

03.10.2024 | 07:00
по статията работи: econ.bg
Около 2000 работни места с системата на железопътния транспорт в България са незаети. Най-много свободни позиции има в Национална компания "Железопътна инфраструктура" - 1305
БДЖ и НКЖИ отчаяно търсят 2000 работници
Снимка: под лиценза на creative commons

Около 2000 работни места с системата на железопътния транспорт в България са незаети. Най-много свободни позиции има в Национална компания "Железопътна инфраструктура" - 1305.

Данните са посочени в писмен отговор на депутатски въпроси от служебния министър на транспорта и съобщенията Красимира Стоянова.

Незаети работни места има както в НКЖИ, така и в другите държавни фирми в жп сектора „Холдинг Български държавни железници“, „БДЖ-Пътнически превози“ и „БДЖ-Товарни превози“. 

В „Холдинг Български държавни железници“, където по щат има 116 работни места, вакантни са 28. В „БДЖ-Товарни превози“ от 2354 щатни бройки, 305 са незаети. В „БДЖ-Пътнически превози“ от общо 5501 работни места, вакантни към момента са 354. Националната компания „Железопътна инфраструктура“ е с най-голям щат - 11 651 работници и служители, като 1305 са незаети.

Средната възраст на работещите в посочените държавни дружества е 52 години. Има и служители, навършили пенсионна възраст, които продължават на работят. 

Средната работна заплата в „Холдинг БДЖ“ е 2414 лв., в „БДЖ-Товарни превози“ – 2282 лв., в „БДЖ-Пътнически превози“ е 2117 лв., а в НКЖИ – 1892 лв., е записано още в отговора на министър Стоянова. 

За да се справят с липсата на кадри, в дружествата „Холдинг БДЖ“ и Националната компания „Железопътна инфраструктура“ разполагат със собствени лицензирани центрове за професионално обучение, които предлагат и сключване на договори за работа в системата, посочва министърът на транспорта. В тях се провеждат курсове за регулирани професии, ключови за жп транспорта - експлоатационна и ремонтна дейност, ръководители движение, придобиване на правоспособност за локомотивен и помощник локомотивен машинист, стрелочници и др. Предлага се заплащане на курса на обучение, ежемесечна стипендия в размер на минимална работна заплата през целия период на обучение, сключване на договор и гарантиране на заетост.

Паралелно с това, „БДЖ-Пътнически превози“ изпълнява договор за дуално обучение и си сътрудничи с четири професионални гимназии в страната. Разкрити и запълнени са 13 паралелки с над 150 ученици, обучаващи се по специалности и професии с недостиг.  Дружествата си сътрудничат още с Висшето транспортно училище „Тодор Каблешков“, Университета за национално и световно стопанство – София, Русенския университет „Ангел Кънчев“, като се изпълняват стажантски и стипендиантски програми.

Отговорът на министър Красимира Стоянова завършва с припомняне, че тече процес по обновяване на подвижния състав и модернизация на железопътната инфраструктура, което ще подобри условията на труд на работещите в железниците. 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
Събеседване: - Защо искате да работите при нас? - Аз съм счетоводител, с 20 години стаж, както и голям опит! - Колко преви 2+2? - А колко трябва да прави? - Кога ви е удобно да започнете?
На този ден 23.12   619 г. – Начало на понтификатът на папа Бонифаций V. 1672 г. – Италианският астроном Джовани Доменико Касини открива Рея – вторият по големина след Титан...