Трите тайни на успешните компании

15.02.2017 | 14:40
по статията работи: econ.bg
Едно от най-важните качества на добрата компания е това, тя да е лидер, или поне сред лидерите в сектора си
Трите тайни на успешните компании
Снимка: БГНЕС

Някои компании са по-добри от други. И това, често се отразява в цените на акциите им. 

Въпросът, който може да се формира в главата на инвеститорите, е как да разпознават успешните компании от останалите. Има три тайни за това!

Всъщност тези тайни са всеизвестни, но малко инвеститори им отделят достатъчно внимание. Те включват – конкурентни предимства, добър мениджмънт и пазарно лидерство.

Нека да ги разгледаме малко по-подробно.

Конкурентни предимства

Майкъл Портър е пионер в разработването на концепцията за конкурентните предимства, като ги разбива в две основни форми – предимства свързани с диференциацията и предимства свързани с разходите.

Първият тип предимства са когато една компания предлага по-добри продукти на пазара от конкурентите си, на пазарни цени.

предимства

Разходните предимства са когато една компания предлага същите продукти от тези на останалите конкуренти, но на по-ниски цени.

Добрите компании, могат също така да поддържат високия си статут, благодарение на високите бариери за влизане в определен бизнес. Това може да включва големи фиксирани или първоначални разходи, като например във фармацевтичната индустрия, или разработването на софтуер. Високите бариери за влизане в един бизнес, могат да отказват потенциални конкуренти, да навлязат в него.

Качествен мениджмънт

Това е един от водещите критерий на Уорън Бъфет, когато преценява дали да инвестира в една компания, или не. Добрият мениджмънт може не само да води компанията през трудни моменти, но и до голяма степен да е отговорен за бъдещите й постижения.

Историята познава много случаи, в които добри компании са се проваляли, заради лош мениджмънт. Няма как да не дадем като пример първата компания, която ни идва на ум – канадският производител на смартфони Blackberry.

Пазарно лидерство

Едно от най-важните качества на добрата компания е това, тя да е лидер, или поне сред лидерите в сектора си.

Лидерството може да има много форми – от уникални продукти, до репутация и имидж на марката. Коя е една от първите марки, която изниква в ума ви, когато става въпрос за смартфони? Apple разбира се… Това е една добра компания!

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Мъж е в бара, пие и изглежда навъсен. - Какво ти е на теб? – пита барманът. - Бях женен три пъти и три пъти станах вдовец. Барманът иска да знае подробности. - Ами, първата се отрови с...
На този ден 23.12   619 г. – Начало на понтификатът на папа Бонифаций V. 1672 г. – Италианският астроном Джовани Доменико Касини открива Рея – вторият по големина след Титан...