Един от най-популярните американски вестници – New York Times, обяви, че ще съкрати 7,5% от персонала си, което представлява около 100 работни места. Служителите ще бъдат освободени от печатното издание на вестника.
„Виждаме добри резултати при дигиталното издание. Печатният бизнес обаче остава под напрежение. Също така новите ни продукти не постигат целите, които очаквахме, въпреки че са журналистически сензации“, съобщи Дийн Бекет, изпълнителен директор на New York Times.
По думите му съкращаването на работните места ще позволи на компанията да съкрати разходите си и да продължи да инвестира в дигиталното му бъдеще.
До подобни действия се стигна и през 2008 и 2009 г., когато много печатни издания изпитваха трудности при пренасочването към дигиталния бизнес.
През август New York Times обяви, че пуска на пазара по-кратко и по-евтино печатно издание. Целта е да се намери баланса между това какво читателите искат да получат като съдържание и това колко са готови да платят за него.
В последно време медията се опитва да разработи различни варианти, така че да предложи нещо добро на своите клиенти и в същото време да си осигури достатъчно печалба. Така тя пусна на пазара абонаментните приложения NYT Now и NYT Opinion. Последните данни за печалбата на New York Times обаче показват, че печатното издание печели все по-малко от реклама, а в същото време неговите читатели намаляват.