Голямата новина на седмицата в технологичния свят е покупката на приложението за споделяне на снимки Instagram от социалната мрежа Facebook. Приложението тепърва набира скорост и все още не сме чували много неща за него, независимо, че за краткото си съществуване то е било свалено от 30 млн. потребители.
Кои са лицата зад Instagram? Кои са нейните създатели, служители и хората, дали пари за съществуването й?
По-долу може да се запознаете с дузината работещи в компанията, и с 9-имата инвеститори в нея:
Кевин Систром (на снимката вдясно) е главен изпълнителен директор и съосновател на Instagram. Логично започва работа в компанията още от основаването й през юни 2010 г. Той завършва Станфордския университет през 2006 г. с бакалавърска степен по Наука за управлението и инжеринг (Management Science & Engineering). За първи път се докосва до стартиращите компании, когато е стажант в Odeo – проектът, който впоследствие прераства в Twitter. Прекарва две години в Google, в първата от които работи по Gmail и Google Reader, а след това става част от отдела по корпоративно развитие. В представянето му на сайта на Instagram е обяснено, че „Кевин винаги е имал страст към социалните продукти, които позволяват на хората да комуникират по-лесно помежду си. Тази страст, в комбинация с горещото му увлечение по фотографията, се превъплъщава естествено в Instagram”. Систром е собственик на 40% от Instagram в момента на придобиването й.
Майк Крийгър (на снимката вляво) е другият съосновател на Instagram. Той също е възпитаник на Стафордския универстет, където изучава Символни системи с фокус върху човешко-компютърното взаимодействие. По време на следването си преминава стажове в екипа на Microsoft PowerPoint и във Foxmarks (сега Xmarks). Магистърската му теза изследва проблема как потребителските интерфейси могат да подпомогнат взаимодействието на една по-широка база. Преди да започне работа по Instagram Крийгър работи година и половина като дизайнер по потребителските усещания и инженер в Meebo. Той притежава 10% от Instagram, когато тя е купена от Facebook. ”Кевин и аз стартирахме Instagram в средата на 2010 г. и двамата създадохме дизайна и разработихме приложението“, пише той в LinkedIn.
Другите служители в компанията са:
- Дан Тофей, който работи по Общността (потребителите) на Instagram, се присъединява към екипа през март 2012 г.
- Джош Райдел, отговарящ за Общността и партньорската мрежа, и присъединил се към екипа през октомври 2010 г.
- Инженерът Филип МакАлистър, започнал работа в компанията през януари 2012 г.
- Разработчикът Раян Гомба (от март 2012 г.)
- Работещата по Общността Бейли Ричардсън. Тя се присъединява към компанията миналия месец
- Ейми Коул, отговаряща за бизнес операциите на Integram и работеща в компанията от октомври 2011 г.
- Инженерът Грегор Хохмът, работещ с екипа от декември 2011 г.
- Джесика Золман, чиято длъжност е "общностен евангелист", работи в Instagram от август 2011 г. Тя е посредник между потребителите на приложението и екипа на компанията.
- Шейн Суиини се присъединява към Instagram през 2010 г. Той се самоопределя като „предприемчив хакер и разработчик, със страст към потребителския интернет и високотехнологичните стартиращи софтуерни компании“.
Останалите двама служители са били наети от друга компания миналия месец и техните имена не са достъпни.
Instragram може да се похвали с ограничен кръг инвеститори. Повечето от тях са влагали средствата си като бизнес ангелите (Бизнес ангелът е човек (или фирма), който инвестира собствени средства в стартиращи компании, които търсят финансиране и менторска помощ, опит, контакти, "умни пари" – бел.авт.).
Сред тях се открояват имената на съоснователя на Twitter и разработчик на приложението Square Джак Дорси (7 млн. долара), съоснователя на сайта Quora Адам Д'Анджело (7 млн. долара) и бившият служител на Google Крис Сака (7 млн. долара), който впоследствие вложи средства и в Twitter. Инвестиции са направили още и фирмата за рисков капитал Baseline Ventures (7,5 млн. долара – два пъти) и притежаващият 10% от компанията Андрессен Хоровиц (500 хил. долара). Буквално миналата седмица компаниите Sequoia, Thrive и Greylock са набрали още 50 млн. долара, разказва „Бизнес инсайдър“.
Анализ по темата на списание "Форбс", изследващ въпроса за консолидацията в сферата на социалния нетуъркинг, може да прочетете тук.