Туризмът, не само в България, но и по света, никога не се е славил с много високи заплати.
"Позиционирахме се като евтина дестинация, а станахме такава, заради презастрояването на Черноморския регион. Когато предлагането в пъти превишава търсенето, ценовата война е нещо естествено. А от тук и най-лесният начин да намалиш разходите си – намаляване на заплащането или съкращаване на персонала", заяви членът на УС на Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти Даниела Стоева пред Bloomberg TV Bulgaria.
Ковид пандемията е показала, че браншът у нас не издържа на сътресения.
"Ние се въртим в тази спирала вече много години, но тъй като глобално туризмът вървеше нагоре, много дълго време и България също береше плодовете на това общо позитивно развитие. Но когато настъпи пандемията, установихме, че нашият бранш е изключително неустойчив на сътресения“.
Войната в Украйна също е оставила отпечатък върху туризма. Голям отлив е имало и от германския пазар.
"Той е традиционен за България и не говорим само за морски туризъм, а и за културен и природен", посочи Стоева.
Очакванията на бранша за предстоящото изложение по туризъм в началото на март в Берлин са големи, защото "това е най-голямото изложение в света и там наистина се среща търсенето и предлагането на туристическите продукти на целия свят", добави гостенката.