България и още шест страни от ЕС призоваха за защита на европейската автоиндустрия

28.11.2024 | 08:55
по статията работи: econ.bg
Алиансът иска да се прецизира автомобилната политика, като се постигне баланс между стимулирането на търсенето и подкрепата за нови инвестиции
България и още шест страни от ЕС призоваха за защита на европейската автоиндустрия
Снимка: БГНЕС

Коалиция от седем държави членки на Европейския съюз (ЕС) призова за действия за запазване на конкурентоспособността на автомобилната индустрия на блока във време, когато тя трябва да инвестира в иновации, за да спазва по-строгите ограничения на емисиите, пише Bloomberg.

Италия, Полша и Австрия се присъединиха към група, в която е и България и която ще настоява министрите на конкуренцията на ЕС да намерят решение в четвъртък за избягване на глоби за производителите на автомобили, които не успеят да постигнат новите цели за емисиите, влизащи в сила през 2025 г.

Алиансът, който включва още Чехия, Румъния и Словакия, също иска да се прецизира автомобилната политика, като се постигне баланс между стимулирането на търсенето и подкрепата за нови инвестиции.

„Индустрията се сблъсква с трудни времена, изправена пред значителни предизвикателства, свързани с производството, заетостта и глобалната конкуренция, които изискват извънредни и координирани действия на ниво ЕС“, заявяват страните в съвместно предложение, видяно от Bloomberg.

Следващият петгодишен законодателен цикъл „представя възможност за по-добро привеждане в съответствие на индустриалната политика с по-широките цели на ЕС за декарбонизация и конкурентоспособност“, изтъква още групата.

Укрепването на позицията на европейските производители на световната сцена е един от ключовите приоритети на председателя на Европейската комисия (ЕК) Урсула фон дер Лайен по време на втория ѝ мандат, който изтича през 2029 г. След като беше одобрен новия екип от еврокомисари от Европейския парламент, Фон дер Лейен каза от трибуната, че автомобилната индустрия в региона е „европейска гордост“ и обеща да гарантира, че „бъдещето на автомобилите ще продължи да се гради в Европа“.

По-късно председателят на ЕК каза пред журналисти, че лично ще води нов текущ стратегически диалог с автомобилната индустрия и свързаните с нея играчи.

„Мисля, че трябва да се стартира с политическа воля за облекчаване на това, което според нас е непропорционална цена за отговаряне на по-строгите изисквания“, посочва Сигрид де Врис, генерален директор на Европейската асоциация на производителите на автомобили (ACEA).

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Старият вампир извежда малкото вампирче за първото му среднощно пиршество. Набелязват жертва, малкото забива зъби и започва да смуче кръв, по едно време се спира и пита баща си: - Тате, до последна...
На този ден 28.11   1414 г. – Чешкият религиозен реформист Ян Хус е арестуван от Инквизицията, една година по-късно е осъден на смърт като еретик и е изгорен на клада. 1520 г. –...