Да бъде въведена още една тарифа при такситата, която да важи по време на национални празници, Великден, Коледа и Нова година, настояват от “Съюз Такси”. Идеята е по време на празниците тарифата да бъде двойно по-висока отколкото през останалото време от годината. И това за бъде законово регламентирано, а не да стават пазарлъци и таксиметровите водачи да обясняват, че ще вземат клиента, ако плати двойно по-висока цена от отчетената на таксиметровия апарат.
За да бъде въведена още една празнична тарифа е необходима промяна в Закона за автомобилните превози. А за да знаят клиентите кога тарифата е по-висока, на арматурното табло на автомобила, над стикера за тарифите и таксите трябва законово да бъде уреден въпросът за поставяне на още един стикер от превозвача с указание за конкретните дни, през които показанието на таксиметровия апарат се удвоява.
От “Съюз Такси” са категорично против искането на някои таксиметрови шофьори да бъдат въведени повече от сегашните две тарифи за таксуване на клиентите - дневна и нощна. От браншовата организация са против тази идея, за да не ставаме за пореден път за смях в България, в Европа и в света като цяло, поради наличието на недобросъвестни водачи, на които при наличието на повече от две тарифи с ръчно превключване, ще превключват винаги на най-високата тарифа. Мнозинството от таксиметровите водачи искат да има две автоматично превключвани тарифи - дневна (от 6:00 ч. до 22:00 ч.) и нощна (от 22:00 ч. до 6:00 ч.), но да бъде въведена и празнична тарифа.
Веднага след влизането ни в еврозоната таксиметровите апарати да отчитат в евро, настояват още от “Съюз Такси”. Според концепцията за проект на закон за въвеждане на еврото, на първо време след влизането ни в еврозоната, хората ще могат да плащат и в левове и в евро. Ето защо от браншовата организация искат при влизането ни в еврозоната на арматурното табло в такситата да бъдат поставени стикери, които указват, че таксиметровите апарати отчитат в евро, а плащането може да става в евро или лева.
От браншовата организация искат да остане ограничението за таксиметрови да бъдат използвани автомобили с до 6+1 на брой места. По-големите превозни средства попадат в обсега за извършване на автобусни превози. Не одобряват и идеите на някои водачи на таксиметрови автомобили, автобусните спирки от градския транспорт да бъдат използвани за таксиметрови стоянки, защото това би затруднило движението на автобусите, качването и слизането на пътници от тях. Въпросът с определянето на нови стоянки за таксита трябва да бъде решаван във всяко населено място от представители на общината, “Пътна полиция” и бранша своевременно, особено при временни ремонти или ново строителство.
Да бъдат уеднаквени глобите за такситата по Закона за движение по пътищата и Закона за автомобилните превози, настояват още от бранша. В момента предвидените санкции се различават в пъти, което създава проблеми за таксиметровите водачи.
От таксиметровия бранш искат да бъде запазено правилото общините да определят минимални и максимални тарифи за таксиметровите превози. Като до 31 октомври трябва да бъдат определяни минималните и максималните тарифи за следващата календарна година.
Определянето на тези тарифи трябва да става с отчитане на инфлацията и промените в цените на използваните от такситата алтернативни горива пропан-бутан или метан, а след време, при навлизане на електромобилите - на база на промените в цената на електроенергията, за изтеклия едногодишен период.
От “Съюз Такси” са категорични, че дори с цената на протестни действия няма да допуснат премахването на минималните тарифи, заради уродливото явление дъмпинг, тоест извършване на таксиметрови превози под себестойността на услугата. Няма да допуснат и премахването на максималните тарифи, за да не ставаме за смях в Европа и в света като цяло, поради алчността на отделни таксиметрови шофьори.