Туризмът иска 1 процент от приходите да отиват за реклама

24.11.2021 | 14:05
по статията работи: econ.bg
Поне 1% от приходите от туристическият сектор да се разходват ефективно за национална реклама, като средствата се харчат с участието на бизнеса и се управляват от съвет с участието на бранша. За това са настояли от Алианса на туристическата индустрия в Бъ
Туризмът иска 1 процент от приходите да отиват за реклама
Снимка: БГНЕС

Поне 1% от приходите от туристическият сектор да се разходват ефективно за национална реклама, като средствата се харчат с участието на бизнеса и се управляват от съвет с участието на бранша. За това са настояли от Алианса на туристическата индустрия в България (АТИБ) в поредица от срещи с представители на политическите сили, кандидати за настоящия парламент.

От бизнеса предлагат само малка част от предвидените за национална туристическа реклама средства да се дават за имиджово промотиране на България като дестинация. А по-голямата част от рекламния бюджет да се изразходва за стимулиране интереса на туристите и туроператорите към България - чрез субсидии за туроператори, които водят гости с въздушни или сухоземни чартъри, средства за маркетинг и реклама, предоставени за всеки доведен турист, работа с медиите.

От АТИБ настояват да се поиска постоянна нотификация от ЕК със срок от поне 2 години за мярката за подпомагане на туроператорите, които водят туристи у нас чрез субсидии в размер на 35 евро на пристигнал туристи. Както и да се предоставят на туроператорите за маркетинг и реклама на България от 10 до 15 евро на пристигнал турист, независимо с какъв транспорт пристига, ако гостът отседне в хотел или друго място за туристическо настаняване поне седмица.

Сред другите идеи на АТИБ е от бюджета за реклама да се плащат минимум 50% от цената за издаваните входящи визи за туристи на основни пазари. Важен приоритет според Алианса е и да се отдели специален бюджет за дигитална реклама на туризма. В момента страна ни е “невидима” като дестинация, а ефективността от подобен бюджет ще е значително по-голям от отделяния за телевизионни промоционални клипове, подчертават от АТИБ.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 28.11   1414 г. – Чешкият религиозен реформист Ян Хус е арестуван от Инквизицията, една година по-късно е осъден на смърт като еретик и е изгорен на клада. 1520 г. –...