Туризмът иска 1 процент от приходите да отиват за реклама

24.11.2021 | 14:05
по статията работи: econ.bg
Поне 1% от приходите от туристическият сектор да се разходват ефективно за национална реклама, като средствата се харчат с участието на бизнеса и се управляват от съвет с участието на бранша. За това са настояли от Алианса на туристическата индустрия в Бъ
Туризмът иска 1 процент от приходите да отиват за реклама
Снимка: БГНЕС

Поне 1% от приходите от туристическият сектор да се разходват ефективно за национална реклама, като средствата се харчат с участието на бизнеса и се управляват от съвет с участието на бранша. За това са настояли от Алианса на туристическата индустрия в България (АТИБ) в поредица от срещи с представители на политическите сили, кандидати за настоящия парламент.

От бизнеса предлагат само малка част от предвидените за национална туристическа реклама средства да се дават за имиджово промотиране на България като дестинация. А по-голямата част от рекламния бюджет да се изразходва за стимулиране интереса на туристите и туроператорите към България - чрез субсидии за туроператори, които водят гости с въздушни или сухоземни чартъри, средства за маркетинг и реклама, предоставени за всеки доведен турист, работа с медиите.

От АТИБ настояват да се поиска постоянна нотификация от ЕК със срок от поне 2 години за мярката за подпомагане на туроператорите, които водят туристи у нас чрез субсидии в размер на 35 евро на пристигнал туристи. Както и да се предоставят на туроператорите за маркетинг и реклама на България от 10 до 15 евро на пристигнал турист, независимо с какъв транспорт пристига, ако гостът отседне в хотел или друго място за туристическо настаняване поне седмица.

Сред другите идеи на АТИБ е от бюджета за реклама да се плащат минимум 50% от цената за издаваните входящи визи за туристи на основни пазари. Важен приоритет според Алианса е и да се отдели специален бюджет за дигитална реклама на туризма. В момента страна ни е “невидима” като дестинация, а ефективността от подобен бюджет ще е значително по-голям от отделяния за телевизионни промоционални клипове, подчертават от АТИБ.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Мъж е в бара, пие и изглежда навъсен. - Какво ти е на теб? – пита барманът. - Бях женен три пъти и три пъти станах вдовец. Барманът иска да знае подробности. - Ами, първата се отрови с...
На този ден 15.11   1315 г. – В борбата си за независимост войските на новосъздадената Швейцарска конфедерация побеждават австрийската армия в битката при Моргартен. 1533 г. – В...