С оглед на натиска от страна на конкурентите, Amazon.com Inc. заяви в четвъртък, че планира "оперативни корекции" в Китай, за да "акцентира повече върху трансграничните продажби".
Световният онлайн магазин за електронна търговия призна, че подкрепата за търговци от трети страни в континенталната част на втората по големина икономика в света ще бъде спряна. Онлайн платформата Amazon.cn в Китай ще продължи да работи само до 18-и юли, гласи съобщение на компанията.
Потребителите от най-гъсто населената държава в света ще могат след тази дата да се обърнат към глобалната платформа за продажби, като в същото време водещият онлайн търговец потвърди, че дейността на Amazon Web Services (AWS), бизнесът с електронни книги Kindle и трансграничните екипи на компанията няма да бъдат засегнати от предстоящите промени.
Според компанията, ръководена от нейния основател и изпълнителния директор Джеф Безос, китайските клиенти се насочват към "висококачествени, автентични стоки от цял свят" с все по-силни темпове.
Решението на Amazon е в следствие на факта, че китайският пазар за онлайн пазаруване е е доминиран от местни гиганти като JD.com Inc. и Alibaba Group Holding Ltd.