Процентът на компаниите, които сочат Китай като една от трите най-предпочитани дестинации за техните инвестиции, е спаднал до 56%, като това представлява най-ниското ниво от поне 2009 г. насам.
Това става ясно от онлайн проучване на Търговската камара на САЩ в Китай, резултатите от което бяха публикувани вчера. Четири от пет компании са отговорили, че се чувстват по-нежелани в Китай от преди. Проучването е проведено измежду 462 фирми, 80% от които са американски.
Те посочват новите правила за интернет сигурност и други правила, които са в полза на китайските компании и марки като причина да се чувстват по-малко желани. Освен това цялостното забавяне на глобалния икономически растеж е направило по-трудно за тях да се конкурират на китайския пазар.
В доклада на камарата се казва, че компаниите вече не могат да разчитат на двуцифрения растеж да движи продажбите им, а трябва да обърнат поглед към инвестициите в иновации и разширяване към различни пазарни нищи, различни от основния им бизнес.