Стратегически инвеститор е проявил интерес към "Бургаски корабостроителници", но промяната в устройствения план, на територията, на която се намира заводът, е проблем. Това заяви по време на петъчния парламентарен контрол вицепремиерът по икономическите въпроси Даниела Бобева.
Обявяването на активите на комбината за публична продан, според Бобева, означава, че дружеството ще запази цялата си дейност. „Ако се върне старият устройствен план на територията, може да се търси и стратегически инвеститор“, коментира Бобева.
По думите й в момента се работи по създаването на съвместен финансов продукт за авансово финансиране на експортни сделки на предприятията в сектора "Корабостроене", съвместно с Българска банка за развитие и Черноморска банка за търговия и развитие, съобщава 3e-news.
Има заявен интерес за изграждане на около 1000 кораба, показва маркетингово проучване за продукцията на българските корабостроителници. Това, според вицепремиера ще стане само, ако са налице съответните продукти за съфинансиране и споделяне на риска за някои от големите сделки.
Бобева обясни, че държавата няма право да оказва финансова помощ на частно предприятие, защото това е забранено в ЕС, освен това в момента тече процедура по разпродажба на активите му.
Вицепремиерът припомни, че единият от големите проблеми на „Бургаски корабостроителници“ е високата задлъжнялост от над 130 млн. лв., натрупани през последните 4 години. Причината за това, според нея, се дължи на липсата на държавна политика за сектор „Корабостроене“ през последните няколко години.
Друга пречка пред комбината са промените в подробния устройствен план на община Бургас от юли 2013 г., който налага промяна в инфраструктурата, включително създаването на общински пътища в рамките на територията на функционалността на дружеството.
„Въпросът защо е променен планът и защо ще има общински улици в територията, където е нормално да се преместват суровини и готовите кораби, е от компетентността на местната власт в Бургас“, заключи Бобева.