926 потенциални работни места в Смолян
Смолян разработи антикризисен план, който в условията на финансова криза би осигурил работа на 936 души, каза кметът Дора Янкова. Тя обясни, че общината е събрала на едно място 41 готови проекта на стойност 39 млн.лв. Това са проекти за водоснабдяване, канализация, изграждане и модернизация на пътища, проекти по "Красива България", предаде агенция "Фокус. Янкова добави, че една част от проектите ще се финансират от бюджета на общината, а за другата част ще се търси финансиране и подкрепа от правителството
„Ако всички бъдат реализирани, ще се осигури работа на 926 души, които ще останат без работа, заради финансовата криза, категорична бе Янковa. По думите й ефектът ще бъде двоен, тъй като ще има нови работни места, а в същото време и модерна социална и техническа инфраструктура в община Смолян.
„Надавам се поетапно да започнем работа в тази посока, защото в крайна сметка, това според мен е изключително важно за града, гражданите и хората, които ще останат без работа, добави кметът на Смолян. Янкова каза още, че се очаква бюджетът на община Смолян за 2009 година да достигне отново 40 млн.лв., на каквато стойност бе той през 2008 г.
„Държавната субсидия за тази година ще е в размер на почти 20 млн.лв., плюс собствени приходи и такси, плюс програмата по общинската собственост. Сега работим по рамката и през февруари бюджетът ще е готов. Той ще е отново приблизително 40 млн.лв, каза още кметът на Смолян.
Бургас предприема завишен финансов контрол при разходване на финансови средства
Община Бургас прие своя антикризисна програма още в края на 2008 г. Програмата търпи актуализации, заради постоянно променящата се икономическа конюнктура и хаотичните действия по върховете на държавното управление, съобщиха от общината. Във връзка с намаляване на негативните последици от финансовата криза общината ще предприеме мерки в следните насоки:
- Завишен финансов контрол при разходване на финансови средства;
- Въвеждане на Система за финансово управление и контрол на дейностите;
- Ограничаване на всички текущи разходи по издръжката на дейностите: материали, външни услуги, извършване само на най-необходимите аварийни ремонти на сградния фонд; строг контрол при разходване на вода, електроенергия и топлоенергия в административните сгради, който да се извършва от директорите на дирекции; разходи за командировки; други разходи, в това число културни програми и културен календар; представителни разходи и др.; провеждане на обществени поръчки за избор на мобилен оператор и доставчик на материали при най-изгодни оферти
- Изготвяне на Бюджет’2009 при запазване на всички функции и разходи по дейности от Бюджет’2008, намалени с 10 %;
- Преразглеждане определените размери на местните данъци и такси и цени на услуги за тяхното оптимизиране. Запазване размера на Данък сгради – 1.6 %;
- Консервативен принцип на формиране на Бюджет’2009 и намаление на финансовата рамка на всички второстепенни разпоредители с 10 % със засилени мерки, гарантиращи социалната сфера;
- Приемане на рестриктивен бюджет с акцент на инвестиционната програма;
- Прозрачност и засилен контрол при разходването на средствата от Общинския бюджет;
- Изготвяне на антикризисни програми от Общинските дружества, съобразно конкретната им дейност и предоставяните услуги;
- Засилено участие и кандидатстване по оперативни програми и проекти с външно финансиране;
- Анализ и предлагане на приоритети за покриване на рисковите дейности в социалната сфера и реалния стопански сектор.