Противоречивата платформа за задаване на въпроси Ask.fm наскоро бе свързана със самоубийствата на петима тийнейджъри. Създателите й казаха, че работят за подобравянето на безопасността на сайта си, на фона на все по-голямата реакция от страна на рекламодателите и надигането на публичния гняв, съобщи “Индипендънт“.
Латвийските предприемачи Марк и Иля Теребин изразиха съчуствие в отворено писмо по повод смъртта на Хана Смит, 14-годишно момиче, което отне живота си след като миналата седмица стана мишена на оскърбления от страна на анонимни потребители в сайта.
Премиерът Дейвид Камерън призова за бойкот на тези, както той ги нарече, „подли“ уеб сайтове и каза, че е решен да предприеме действия за предотвратяването на бъдещи трагедии.
Междувременно рекламодатели, измежду които eBay, EDF Energy, The Sun, Laura Ashley, Specsavers, Vodafone и Save the Children оттеглиха банерите си, за да се разграничат от платформата Ask.fm.
В тяхното писмо до основателите на сайта се казва, че не толерират малтретирането. Братята Теребин, които създават платформата в родната си столица Рига през 2010 г.
наблюдават нарастването ѝ до 65 милиона потребители по целия свят.
"Ние работим постоянно за подобравянето на нашия сайт, включително и на характеристиките за безопасност. В момента разработваме серия от ъпдейти с повече функции за безопасност и информация“, обявиха братята.
"Мнозинството от нашите потребители са щастливи тийнейджъри и те използват Ask.fm за да общуват с връстниците си по света за нещата, които ги вълнуват. Обидите са стар проблем, който ние по никакъв начин не толерираме, и докато онлайн еволюцията му е притеснителна, определено не е неповторим за нашия сайт“, добавиха те.
Теребин също казаха, че в „екстремни обстоятелства, каквито преживяхме тази седмица“, ще бъдат подготвени да идентифицират анонимните потребители чрез IP адресите им и „ще се постараят тази информация да е достъпна за съответните съдебни власти“.
Притеснението около сайта възникна тази седмица след като Хана, 14, бе открита мъртва в дома си.
Много от компаниите не са знаели, че техни продукти се появяват на сайта, в който младите хора са насърчавани да задават въпроси един на друг. Рекламите са в пакет и продавани от агенции, които се появяват като банери на компютрите на потребители, чиито навици са следени чрез „cookies”.
Дейвид Камерън каза, че родители и потребители трябва да спрат да използват тези уебстраници. „Хората, които ги контролират, трябва да се подготвят и да поемат отговорност за начина, по който управляват сайтовете“, заяви той.
Редактор: Сара Божинова