Димитър Маргаритов: Потребителите с позитивна настройка към средата за пазаруване

10.05.2018 | 11:00
по статията работи: Econ.bg
Димитър Маргаритов: Потребителите с позитивна настройка към средата за пазаруване

 

Има една по-скоро позитивна настройка у потребителите относно това каква е средата, в която те биха могли да пазаруват и да спестяват. Това заяви председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов, потърсен от Радио „Фокус“ за коментар на изнесените от Националния статистически институт данни за ръст на потребителското доверие у нас.

Той допълни, че от 2015 г. насам постъпателно и плавно индексът на потребителското доверие отбелязва повишение. Маргаритов обясни, че този индекс, елемент от цялостната икономическа ситуация в страната, е свързан с няколко компонента, като например финансовото състояние и спестяванията на домакинствата, факторът безработица и т.н.

Маргаритов отбеляза, че икономическото развитие като цяло също бележи ръстове и това е отразено и в други, извършвани от НСИ проучвания. „По-важното от наша гледна точка е, че потребителите, с които ние ежедневно имаме контакт и чиито проблеми по повод пазаруване се опитваме да разрешим в нашата Комисия, изпитват сравнително константно спокойствие относно това, че биха могли да планират в някаква степен покупки, включително на по-скъпи неща, спестявания – да имат очаквания как би могло да се развива тяхното потребителско поведение в следващите дванадесет месеца, например“, каза той.

Председателят на КЗП посочи, че в последните три години потребителското доверие трайно се повишава, макар и не много рязко. Когато има някакви тенденции, те не се развиват революционно, а по-скоро следват някаква постъпаталност. По думите му, от една страна това е свързано с ръста на икономиката, като резултат от заложеното в бюджета и макрорамката. А от друга – с дейността на институциите, към които потребителите се обръщат, когато имат някакви проблеми при тяхното ежедневно пазарно поведение. „Те трябва координирано и стройно да си вършат работата и да могат да създават допъллнителна увереност у потребителите, че – освен благоприятната среда за пазаруване, когато има нелоялна търговска практика или друго нарушение от страна на търговците, ще има кой да реагира адекватно, за да може да бъде преодолян съответният проблем“, изтъкна той.

Според Маргаритов допълнителните усилия на институциите, включително на общоевропейско ниво, за подобряване на потребителската защита също имат отношение към покачването на потребителския индекс. Той даде за пример отпадането на таксите за роуминг, предстоящите промени, които ще дадат възможност за обезщетение в т.нар. „ситуации на масови вреди“ и пр. „Важно е да има положителна плавна тенденция. Надявам се това да бъде пренесено и върху потребителското поведение и планирането на разходите ни, за да може всичко да е наред“, завърши председателят на КЗП.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Зимна приказка
  • Зимна приказка
  • Женевски конвенции
Между приятели: - На кого е кръстена дъщеря ви Гертруда? - На дядо си Пенчо. - ?!? - Беше герой на труда....
На този ден 15.11   1315 г. – В борбата си за независимост войските на новосъздадената Швейцарска конфедерация побеждават австрийската армия в битката при Моргартен. 1533 г. – В...