Разбираме необходимостта от насърчаване на прохождащи предприемачи и сме готови да обмислим по-ефективни формати за тяхната подкрепа. Това заяви д-р Таков, изпълнителен директор на Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия по време на среща с изпълнителния директор на Фондацията BCause и представители на неправителствената организация.
Фондация BCause е експертна организация, лидер в популяризирането и подкрепата на дарителски каузи с над 20 години практика на национално и международно ниво. На срещата в петък бяха обсъдени идеи и възможности за сътрудничество конкретно в областта на насърчаването на проекти и предприемачи, които притежават потенциал, но не разполагат с необходимия финансов ресурс и с познания за управлението на бизнес, за възможностите и предизвикателствата при излизане на чуждестранни пазари.
Д-р Таков обясни, че агенцията би могла да подкрепи подобни бизнеси в няколко направления. Експерти на ИАНМСП биха могли да консултират предприемачите, желаещи да се позиционират на външни пазари, за подхода към потенциални партньори от различни страни. Бихме могли да подкрепяме участието на млади предприемачи в събития и за създаване на контакти на чуждестранни пазари чрез българските търговски аташета и партньорски организации в съответните страни, допълни изпълнителният директор.
Баракова предложи създаването на формат за сътрудничество, в рамките на който да се провеждат поредица от срещи тип борса, на които млади предприемачи да провеждат индивидуални разговори с представители на финансови институции и инвестиционни фондове. Д-р Таков подкрепи идеята, като запозна представителите на BCause с възможностите в тези срещи да бъдат привлечени експерти на ЕБВР и Българска банка за развитие, в чиито портфейли има редица инструменти за подкрепа на малки и средни фирми и които освен финансиране предлагат и високо ниво на консултантски услуги.
Друга идея, която възникна в процеса на разговорите е картирането на екосистемата за подкрепа на малките и средните предприятия, където да бъдат представени всички инструменти за насърчаване на различните етапи от развитието на фирмите.
Изпълнителният директор на ИАНМСП запозна участниците в срещата с идеята агенцията да организира среща на българския бизнес с чуждестранните търговски аташета в страната ни. Така предприемачите ще могат да получат информация от първа ръка за перспективите и рисковете на различните пазари, за регулаторната среда, специфичните интереси към определени продукти и потенциалните разходи за вноса им в страната, подчерта д-р Таков.