Европейската комисия (ЕК) реши да отпусне общо 18 млн. евро за 13 програми за рекламиране на мляко и млечни продукти. Общият бюджет на проектите, разработени от 11 държави, е 35,8 млн. евро, а програмните периоди - три години, уточняват от комисията.
Рекламирането на млечни продукти е една от мерките, предложени от ЕК през юли 2009 година, чиято цел е да се помогне млечния сектор.
Сред одобрените проекти е и българската програма за промоция на млечни продукти в Германия и Испания. Автор на проекта е Националното сдружение на млекопреработвателите. Общата стойност на мярката е 3,170 млн. евро, от които ЕК ще ни отпусне 1,585 млн. евро.
Най-значителна част от средствата ще получи Франция - страната участва с три програми за реклама на млечни продукти, на обща стойност около 13,9 млн. евро. От тях ЕК ще осигури близо 7 млн. евро.