Европейската комисия представи стратегия, окуражаваща развитието и евентуалната по-широка употреба на енергийно ефективни автомобили. Целта на документа е да помогне на европейската автомобилна индустрия да получи водеща роля по отношение на разработването на „чисти" технологии.
Стратегията в тази насока е резултат от консенсус между страните членки на ЕС и зам.-председателя на ЕК и комисар по въпросите на промишлеността Антонио Таяни, който поиска краткосрочните мерки за излизане от кризата да се превърнат в средносрочни стратегии за ръст и подобряване на конкуренцията на автомобилната индустрия. Новите технологии са заложени и в плана Европа 2020 като основа за устойчив ръст на европейската икономика.
Енергийно ефективните автомобили ще помогнат и за изпълнението на амбициозните цели на ЕС в областта опазване на околната среда и намаляването на въглеродните емисии, коментират още от ЕК. Дори и в момента автомобилните компании работят за развитието на „зелени" автомобили, очаква се и масовото производство на електрически автомобили. С новата стратегия ЕК иска да гарантира използването на пълния потенциал на „зеленото" производство.
В документа обаче Комисията си признава, че в досегашните европейски планове липсва „електрическата мобилност", а в същото време много автомобилни компании, основно от Франция, Испания, Германия, Португалия и Дания, вече са готови за масовото производство на електромобили.
В тази връзка ЕК иска да види, че тези коли са сигурни, както обикновените и да постанови общи стандарти, важащи за всички електромобили, които ще се произвеждат в ЕС. Работи се и по отношение на изграждането на умни електрически системи, както и на нови технологии за презареждане на батериите на електрическите автомобили. По тези проблеми ЕК ще работи с работна група CARS 21, както и съвместно с испанското и предстоящото белгийско председателство.