Законодателството пречи на създаването на качествени пътища

06.11.2008 | 12:49
по статията работи: Апостол Апостолов
Няма кадри, които да подготвят добри инфраструктурни проекти, считат от "Холдинг Пътища"
Законодателството пречи на създаването на качествени пътища


Необходимо е да бъде създадена нова нормативна база, която да улесни тромавата процедура при отчуждаване на частни терени, върху които се предвижда изграждането на ключови за страната инфраструктурни проекти. Това е един от основните проблеми, пред които е изправен пътно-строителният бранш у нас, каза Иван Иванов, член на Управителния съвет и директор "Производствена дейност" в "Холдинг Пътища" АД, по време на Десетия икономически форум за Югоизточна Европа, който се провежда днес в София.

Необходимо е да се направят промени в Закона за обществените поръчки, допълни той. Според Иванов основен проблем за бранша е липсата на обучени кадри, които да подготвят качествени инфраструктурни проекти. Много често проектите не са пригодени за съвременната действителност и са със стари планове. Преди да стартира даден проект, е необходимо той да бъде актуализиран, препоръча още Иванов.

Освен това от "Холдинг Пътища" считат, че държавата трябва да вземе спешни мерки за навременното финансиране на фирмите в бранша, за да не се допускат закъснели плащания, а от там и забавяния на важните за страната ни проекти. Иван Иванов отчете още, че европейските оперативни програми не са адаптирани към българските условия и като пример посочи програма САПАРД.

Качеството на работа на нашите пътно-строителни фирми по нищо не се отличава от това на европейските и те много често незаслужено са критикувани, заключи Иванов.

По време на форума Ердем Диреклер, началник на Международния отдел към Министерството на комуникациите на Турция, заяви, че неговата страна в момента разработва редица амбициозни инфраструктурни проекти. Като пример той посочи изграждането на черноморска магистрала, участието в изграждането на връзка между Баку и Тбилиси, както и създаването на множество интермодални връзки.

Към 2007 г. България не успя да изгради модерна пътна мрежа и по този начин не беше подготвена да поеме основния трафик от Европа. Това каза от своя страна Тодор Тодоров, изпълнителен директор на Сдружението на пътните инженер консултанти. През периода 2001 - 2007 г. редица пътни проекти не бяха реализирани и това е един от основните проблеми на страната, допълни той.
Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Резултати | Архив
  • Женевски конвенции
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Мъж е в бара, пие и изглежда навъсен. - Какво ти е на теб? – пита барманът. - Бях женен три пъти и три пъти станах вдовец. Барманът иска да знае подробности. - Ами, първата се отрови с...
На този ден 26.11   1335 г. – Провежда се първата среща на Вишеградската тройка – между кралете на Полша, Унгария и Чехия, на която се формира Антихабсбургски съюз. 1394 г....