За американските компании ще бъде трудно да се откажат от китайския пазар

28.08.2019 | 17:30
по статията работи: econ.bg
Китай има близо 1,4 милиарда население. Над 400 милиона от него са със средно ниво на доходите, благодарение на което покупателната способност и потребителските нужди в страната са големи
За американските компании ще бъде трудно да се откажат от китайския пазар
Снимка: под лиценза на creative commons

Неотдавна Китай бе принуден да предприеме реципрочни мерки, тъй като САЩ заявиха, че ще увеличат с 10% митата върху китайските стоки на стойност 300 милиарда щатски долара. Във връзка с това някои американци не само обявиха, че митата ще се повишат, но бе издадена и заповед американските компании да се оттеглят от Китай и да търсят начини да го заменят с други пазари. Това изявление учуди американските икономически кръгове и бе посрещнато със силна съпротива. За транснационалните компании, включително и американските, ще бъде трудно да се откажат от големия китайски пазар.

Китай има близо 1,4 милиарда население. Над 400 милиона от него са със средно ниво на доходите, благодарение на което покупателната способност и потребителските нужди в страната са големи. Асоциацията на търговците на дребно в САЩ призна, че не е реално да се отказват от Китай, който е втората икономика в света.

На фона на намаляващите преки инвестиции в световен мащаб инвестициите на чуждестранните търговци в Китай се увеличават. През първите седем месеца на годината броят на новосъздадените чуждестранни компании в страната надвиши 24 000. Реално използваните чуждестранни инвестиции достигнаха повече от 530 милиарда юана, което представлява увеличение от 7,3% на годишна база. През първата половина на тази година инвестициите на американските компании в Китай достигнаха 6,8 милиарда щатски долара, което е увеличение с 1,5% на годишна база.

Китай има съвършена инфраструктура и логистична мрежа, включваща пристанища, шосета, железопътни линии и др., което предоставя удобни връзки за транснационалните компании, снабдители и клиенти от цял свят. Това е и важна причина Китай да е добра дестинация за транснационалните компании.

Нито една от тях не би искала да пренебрегне големия китайски пазар. Наред с реализирането на ангажиментите на страната за разширяване на отварянето, тя е готова да се трансформира и да предостави повече възможности за чуждестранните компании.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Резултати | Архив
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Зимна приказка
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
Иванчо пита вкъщи: - Тате, как разговарят змиите? Бащата поглежда тъщата и подхвърля: - Защо мълчиш? Детето се интересува!..
На този ден 15.06   1215 г. – В Англия е подписана Магна харта, ограничаваща правата на монарха за сметка на правата на аристокрацията и църквата. 1253 г. – Българският цар Михаил...