Издаването на документи за самоличност, регистрацията на превозни средства и подаването на заявления до полицията за извършени престъпления ще могат да се извършват по Интернет. Това става възможно с
помощта на интернет-базирана автоматизирана информационна система "Електронни услуги на МВР", съобщиха от правителствената информационна служба. Тези промени бяха регламентирани днес от
правителството с промени в Закона за движение по пътищата.
Системата става факт благодарение на проекта "Укрепване на капацитета на българската публична администрация за изпълнението на Стратегията за електронно правителство", финансиран по програма
ФАР.
Сред останалите услуги, които ще бъдат достъпни след активирането на новата система, е използването на електронно разплащане чрез Интернет, подаване на заявления за издаване на документ за
самоличност; дубликат на свидетелство за регистрация на пътно превозно средства поради изгубване, унищожаване или кражба; обявяване за невалиден на български документ за самоличност; подаване на
заявления за издаване на удостоверения, разрешения; подаване на уведомления за различни обстоятелства по регистрация на пътно превозно средство; проверка за валидност на регистрационни табели, на
свидетелство за регистрация на пътно превозно средство; изпращане на съобщение до органите на полицията за извършено престъпление.
Одобрените от правителството промени засягат и измененията в Закона за българските документи за самоличност. Проектът предвижда подаването на заявления за издаване на документи за самоличност да се
извършва по електронен път чрез удостоверение за електронен подпис. Готовият документ се получава лично от заявителя. В приетите днес от правителството промени са посочени изчерпателно
предпоставките, при които гражданите могат да поискат по електронен път издаване на документа за самоличност.
Подаването на заявление по електронен път няма да се допуска в случаите на първоначално издаване на такъв документ, при настъпили трайни физически промени, както и при промяна в ЕГН, име, пол или
гражданство на заявителя.
Предвидена е възможност за подаване на декларации по електронен път в случаите, когато документът за самоличност е загубен, откраднат или унищожен.