КЗК отново върна процедурата за Северната скоростна тангента

26.08.2013 | 13:30
по статията работи: Петя Бързилска
Двама от предложените експерти на класираната на първо място фирма не са представили валидни доказателства за стаж и образование
КЗК отново върна процедурата за Северната скоростна тангента
Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) отмени решението на председателя на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" за обявяване на класирането на участниците и определяне на изпълнител в процедурата за строителството на Северната скоростна тангента на София.

Проучването на КЗК е установило, че двама от предложените експерти от класираната на първо място фирма Обединение "СЖС Технос-СЖС България" не са представили валидни доказателства за минимален професионален стаж и образование съобразно изискванията на възложителя. Комисията за провеждане на процедурата е следвало да изиска допълнително съответните документи, доказващи специфичния опит на експертите, заявяват от КЗК.

Като второ нарушение на процедурата антимонополния регулатор счита факта, че оценителната комисия не е изпълнила задължението си да изиска от класирания на второ място участник Обединение "Инфрам Северна тангента СОП" да представи за дружество "Инфрам” АД – Чехия съответен документ, доказващ правото му да участва в процедури за възлагане на обществени поръчки като консултант в строителството или строителния надзор. След като не е сторила това, комисията е допуснала съществено нарушение на процедурните правила, което не може да бъде отстранено.

КЗК връща процедурата от етап ново разглеждане на документите в Плик № 1 от офертите на участниците при стриктно спазване на задължителните указания в решението.

Ообществена поръчка е с предмет "Определяне на изпълнител на консултантска услуга във връзка с проектиране и строителство на обект „Северна скоростна тангента от км 0+000 до км 16+540".

Това не е първият път на връщане на процедурата от регулатора. Припомняме, че Комисията за защита конкуренцията върна в края на юни тази година същата обществена поръчка за ново разглеждане на документите от офертите на участниците. Тогава причината беше, че класираният на първо място участник Съвместно предприятие "Салини-Импреджило" не е представил доказателства, че предложените от него експерти отговарят на минималните изисквания на възложителя.

Проектът за Северната скоростна тангента е на Столична община и Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ). Строителството ѝ ще се финансира по Оперативна програма "Регионално развитие", реши миналата седмица Министерски съвет. Очаква се общата стойност на проекта да достигне до 250 млн. лв. с ДДС.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Резултати | Архив
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Блондинка звъни на оператора си: - Извинете, не ми работи интернетът... - А вие с рутер ли сте? Кратко мълчание... - Не, сама съм!!!
На този ден 22.11   1497 г. – Вашко да Гама достига нос Добра надежда. 1906 г. – На международна конференция в Берлин е възприето съгласие сигналът SOS да бъде международен при...