КЗК отново върна процедурата за Северната скоростна тангента

26.08.2013 | 13:30
по статията работи: Петя Бързилска
Двама от предложените експерти на класираната на първо място фирма не са представили валидни доказателства за стаж и образование
КЗК отново върна процедурата за Северната скоростна тангента
Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) отмени решението на председателя на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" за обявяване на класирането на участниците и определяне на изпълнител в процедурата за строителството на Северната скоростна тангента на София.

Проучването на КЗК е установило, че двама от предложените експерти от класираната на първо място фирма Обединение "СЖС Технос-СЖС България" не са представили валидни доказателства за минимален професионален стаж и образование съобразно изискванията на възложителя. Комисията за провеждане на процедурата е следвало да изиска допълнително съответните документи, доказващи специфичния опит на експертите, заявяват от КЗК.

Като второ нарушение на процедурата антимонополния регулатор счита факта, че оценителната комисия не е изпълнила задължението си да изиска от класирания на второ място участник Обединение "Инфрам Северна тангента СОП" да представи за дружество "Инфрам” АД – Чехия съответен документ, доказващ правото му да участва в процедури за възлагане на обществени поръчки като консултант в строителството или строителния надзор. След като не е сторила това, комисията е допуснала съществено нарушение на процедурните правила, което не може да бъде отстранено.

КЗК връща процедурата от етап ново разглеждане на документите в Плик № 1 от офертите на участниците при стриктно спазване на задължителните указания в решението.

Ообществена поръчка е с предмет "Определяне на изпълнител на консултантска услуга във връзка с проектиране и строителство на обект „Северна скоростна тангента от км 0+000 до км 16+540".

Това не е първият път на връщане на процедурата от регулатора. Припомняме, че Комисията за защита конкуренцията върна в края на юни тази година същата обществена поръчка за ново разглеждане на документите от офертите на участниците. Тогава причината беше, че класираният на първо място участник Съвместно предприятие "Салини-Импреджило" не е представил доказателства, че предложените от него експерти отговарят на минималните изисквания на възложителя.

Проектът за Северната скоростна тангента е на Столична община и Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ). Строителството ѝ ще се финансира по Оперативна програма "Регионално развитие", реши миналата седмица Министерски съвет. Очаква се общата стойност на проекта да достигне до 250 млн. лв. с ДДС.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Зимна приказка
Събеседване: - Защо искате да работите при нас? - Аз съм счетоводител, с 20 години стаж, както и голям опит! - Колко преви 2+2? - А колко трябва да прави? - Кога ви е удобно да започнете?
На този ден 13.11   615 г. – Започва понтификатът на папа Адеодат I. 1002 г. – С благословията на крал Етелред II се извършва масово убийство на датчани, живеещи в Англия. 1775...