Катар запазва интерес към строежа на пътя Русе-Свиленград

12.11.2012 | 16:48
по статията работи: Петър Чернев
Турция се отказа от проекта в края на септември
<p>Шейх Хамад бин Джасим бин Джабер Ал Тани (вдясно)</p>
<p><span>Шейхът плаща 64 млн. долара за своето триетажно жилище, което сп.</span> <span>Vanity Fair</span> <span>нарича  "най-добрия апартамент от всички“. Миналата година той беше на  посещение в България. Снимката е от срещата му с бившия министър на  регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова.<br /></span></p>

Шейх Хамад бин Джасим бин Джабер Ал Тани (вдясно)

Шейхът плаща 64 млн. долара за своето триетажно жилище, което сп. Vanity Fair нарича "най-добрия апартамент от всички“. Миналата година той беше на посещение в България. Снимката е от срещата му с бившия министър на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова.

Снимка: МРРБ
Още по темата

Министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова проведе работна среща днес с министър-председателя и министъра на външните работи на Катар шейх Хамад бин Джасем ал Тани. На нея беше изявено желание и от двете страни за финализиране на преговорите по текущите проекти. Било е потвърдено и намерението катарската страна да посети България на ниво държавен глава и министър-председател през пролетта на следващата година.

Хамад е потвърдил ангажимента на Катар да участва в изграждането на пътя Русе-Свиленград. Проектът следва да бъде подчинен на логиката на взаимноизгодното сътрудничество, информира МРРБ. 

В края на септември стана ясно, че Турция са отказва от участие в изграждането на високоскоростния път, затова преговорите с Катар са ключови за бъдещето на проекта. "Колегите от Турция се  оттеглят, защото на този етап не намират достатъчно интерес за тях, за да се включат в този процес", коментира Павлова в края на септември, цитирана от БТА.

За изграждането на скоростната отсечка от Русе до Свиленград се заговори през май. Идеята коментира министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова. По време на заседанието на Министерския съвет на 9 май обаче стана ясно, че проектът не може да получи европейско финансиране и ще бъде осъществен, само ако има интерес от страна на инвеститори.

България, Турция и Катар избираха между нови три варианта за трасето на скоростния път, съобщи министър Павлова след среща с делегации на двете държави в края на юни. Един от тях бе предложен от турската страна и включваше изграждането на нов граничен пункт. Втората опция пък бе за път Русе – Малко Търново, който ще свързва Варна и Бургас, а третата - пътят да минава през прохода "Шипка", припомня bTV.

По думите на премиера Бойко Борисов от едно от министерските заседания изграждането на новия 4-лентов път ще превърне Русе във втора столица на България, а всеки тир ще носи приходи от 600 лева.

През юни премиерът Бойко Борисов и румънският му колега Виктор Понта обсъдиха включването на Румъния в проекта. През същия месец България, Турция и Катар препотвърдиха участието си.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Резултати | Архив
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Срещат се двама приятели. Единият пита: - Какво ще правиш в събота? - Ще ходим със сина ми в парка да пускаме хвърчило дракон да лети! А ти? - И аз имам подобна програма - ще изпращам тъщата на...
На този ден 25.04   1154 г. – Мюсюлмански войски, предвождани от Нур ад Дин превземат Дамаск. 1699 г. – Състои се сватбата на немския граф Лудвиг Крафт фон Насау-Саарбрюкен и...