Според премиера Русе може да стане втора столица

11.05.2012 | 18:16
по статията работи: Петър Чернев
Ако бъде намерен инвеститор и бъде построен четирилентов път през Русе, спореде Борисов целият ТИР-поток ще отиде от Азия на Дунав
Според премиера Русе може да стане втора столица

Амбиция Русе да стане втора столица на България е изявил премиерът Бойко Борисов по време на последното заседание на правителството. Това е станало по време на обсъждането на доклад относно проектирането, строителството и експлоатацията на път Русе – Свиленград. От стенограмата на заседанието става ясно, че всички магистрали минават надлъжно на страната.

Ако бъде намерен инвеститор и бъде построен четирилентов път, спореде премиера целият ТИР-поток ще отиде от Азия на Дунав. Борисов допълва: "Това абсолютно се вписва и в Дунавската стратегия и във всичко останало. Това е прекрояване на транспортната карта на Европа. И отдолу, от пристанище Солун по магистрала „Струма” през София, ще почваме скоростният път Мездра-Ботевград през Враца-Монтана-Видин-Дунав мост 2, двата напречни коридора ще гарантират за следващите поколения изключително сериозен трафик, съответно такси. Всеки ТИР ни носи 600 евро".

Проектирането, строителството и експлоатацията на пътя Русе - Свиленград ще се предостави на концесия. Това реши в сряда правителството, след като одобри доклад на министъра на регионалното развитие и благоустройството относно пътя. При наличие на заявен интерес ще се инициира провеждане на процедура за сключване на концесионен договор.

Трасето на пътя Русе-Свиленград е част от паневропейска магистрала, свързваща Европа с Истанбул, Турция, и Близкия Изток. Изграждането му ще облекчи пътнико- и товаропотока по това направление, като ще допринесе за засилването на икономическите връзки между държавите от Европа и Близкия Изток.

По време на правителственото заседние премиерът е изчислил, че в момента се правят 6 безплатни магистрали - цифра, в която се включва и магистрала "Люлин".

Той допълва: "За този тежък трафик от ТИР-ове, който ще преведем от Свиленград на Дунав мост, ще бъде платено и това ще са такси и пари, които ще влизат в бюджета. Всеки ТИР е около 600-700 евро. С една дума, колкото повече трафик караме, да не обикалят през Гърция, през Италия и къде ли не – да минат през тези пътища, това е пара и то огромна пара за бюджета. И оттам вече можем да говорим, че ще се вдигат пенсии, ще се вдигат заплати, защото това ще гарантира приходи. Това ще струва някъде от порядъка на 1 милиард и 600 милиона евро, може и по-малко, но така или иначе кога България ще извади 1,5 милиарда евро да направи този път.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 27.03   196 г. пр.н.е. – Птолемей V се възкачва на трона на Египет. 1309 г. – Папа Климент V отлъчва Венеция и цялото ѝ население. 1329 г. – В Агро Доминико...