Броят на мобилните плащания чрез приложения в Китай се е утроил, достигайки 38 трилиона юана или 5.5 трилиона щатски долара през 2016 г. Приложенията WeChat и Alipay са допринесли най-много за това, сочи изследване на iResearch Global.
По същия показател в САЩ сумата е 1.12 трилиона долара, с плащания главно през Apple, Google, Samsung и PayPal.
Азиатско-тихоокеанският регион е лидер при мобилните плащания, където 53% от интернет потребителите плащат за стоки и услуги чрез мобилни приложения. Едва 35% от европейците и 33% от северноамериканците използват мобилно плащане.
Според анализ на Файненшъл Таймс, бумът в Китай се дължи на липсата на други ефективни методи за безкасови плащания.
Медията отбелязва, че тъй като системата за плащане с кредитни карти в САЩ е доста развита и американците все още предпочитат да плащат с тях, пред сканирането на QR код със смартфон.