Очакванията са потреблението да се превърне в основна движеща сила за икономическия растеж на Китай през 2019 г., заяви представител на търговското министерство.
Уан Бин, заместник-директор на отдела за пазарни операции и насърчаване на потреблението към Министерството на търговията, каза на скорошно заседание, че прогнозите са потреблението да допринесе с 65% за икономическия растеж през 2019г., с очакване за 9% увеличение на общите продажби на дребно на потребителски стоки. Китайският потребителски пазар ще продължи стабилното си развитие и ще поддържа устойчивите и положителни перспективи, независимо от негативните фактори и натиск, добави Уан Бин.
Трите почивни дни за новогодишните празници отбелязаха сериозен старт на годината за китайския потребителски пазар, като приходите от продажби на дребно на 60 пекински компании в сферата на услугите достигнаха 3,01 милиарда юана (около 438,6 милиона долара), което е с 6,3% повече на годишна база.
За да подобри структурата на потреблението и да му позволи да играе по-голяма роля в ускоряването на икономическото развитие, страната предприе редица мерки, сред които предлагането на повече стоки и услуги, намаляване на митата, разширяване на вноса, въвеждане на политически стимули за трансграничната електронна търговия.
Според статистиките на търговското министерство продажбите на дребно на потребителски стоки в Китай е достигнало 34,5 трилиона юана през първите 11 месеца на миналата година, което е с 9,1% повече спрямо година по-рано, като приносът на потреблението за общия икономически растеж е бил 78%.