Еврокомисарят за защита на потребителите Меглена Кунева изрази удовлетворение от решението на Държавната комисия за енергийно и водно регулиране
за отмяна на тримесечното отчитане на електроенергията в Западна България. “Доволна съм, че стигнахме до по-добро решение, след като 80% от
хората твърдяха, че тримесечното отчитане на сметките за тях е несправедливо”, каза Кунева в интервю за Агенция „Фокус” .
По думите й най-предпочитаното решение е потребителите да имат точна и ясна представа от сметките си, да могат да контролират своето потребление. “Най-предпочитаният вариант за мен би бил бизнесът да
намери и да предложи на правителството и на регулатора най-добрия начин за информиране. Дали това ще е на три, на два или на един месец, въпросът е във всеки един момент хората да знаят и да разбират
сметката. Да, доволна съм от това, което стана, защото все пак това е било възможното – регулаторът е преценил. Но ако хората продължават да не разбират сметката си, това няма да е достатъчно.
Надявам се, че точно това ще се промени и регулаторът ще насочи своите усилия към добро сътрудничество с бизнеса, както и бизнесът да сътрудничи добре с потребителските организации. Сметката всеки
месец не е самоцел. Това, което трябва да направим, е да контролираме потреблението си и добре да разбираме сметката. Защото обратното разяжда доверието в пазара”, каза еврокомисарят за защита на
потребителите.
"Аз съм малко разочарована, че бизнесът не предложи това решение. Защото първият път, когато аз публично изложих тезата си за саморегулацията, ние подписахме едно споразумение, включително и с
Конфедерацията на работодателите и индустриалците в България (КРИБ)", допълни тя.
Меглена Кунева посочи, че днес говорим за криза във финансовия сектор, но кризата във всяка една област от услугите е напълно възможна, ако се загуби доверието.