Летищните терминали в Бургас и Варна да бъдат собственост на общините, а дейностите по обслужване на авиокомпаниите да се поемат от летищата, предлагат от Асоциацията на българските авиокомпании /АБА/. В Закона за гражданското въздухоплаване, приет на първо четене от парламента, няма ясни гаранции, че държавата ще защити българските авиокомпании от лица, които упражняват монопол на дейностите по наземно обслужване, твърдят експертите на АБА. Според проф. Тонко Петков, съуправител на Института по въздушен транспорт, необходим е изцяло нов закон за гражданското въздухоплаване. За промени в закона се обявиха и от община Бургас. В писмо до президента Георги Първанов кметът Йоан Костадинов настоява да се запази формата на собственост и управление на летищната инфраструктура. Костадинов смята за съществен пропуск, че в Закона за гражданско въздухоплаване не е предвидена възможността собствеността на летищата да се деактува и предостави на съответните общини, както е в някои страни от Евросъюза. Не се предвижда и участие на общините в управлението на летищната инфраструктура и дейности. Казва се само, че общински търговски дружества може да се явят в търгове за за получаване на концесия. Това според кмета на града ще доведе до напрежение в Бургас.
Преди време Йоан Костадинов предложи същата схема за участие на общината в управлението на порт Бургас, но тя бе отхвърлена като невъзможна от транспортния министър Николай Василев. Според Христо Чакъров от Института по транспорт и комуникации в повечето европейски страни пристанищата са самостоятелни структури и са собственост на общините. Няма да привлечем сериозни чужди инвеститори, ако не се знае кой стопанисва портовете - концесионерът или държавната компания в лицето на Национална компания Пристанища. От 2005 г. тя ще управлява активите на портовете, е записано в Закона за морските пространства, вътрешните водни пътища и пристанищата. /в-к ПАРИ