Новият коз на Starbucks - здравословните сокове

19.03.2012 | 14:11
по статията работи: Александър Димитров
Компанията отваря днес първия си обект от веригата за здравословни напитки и храни Evolution Fresh
Новият коз на Starbucks - здравословните сокове
Снимка: Sxc.hu

Кафе веригата Starbucks ще отвори днес първия си магазин с марката Evolution Fresh. Това е най-големият ход на компанията извън типичната за нея пазарна ниша на кафенета. На начинанието се възлагат големи надежди да изстреля позицията на компанията и да ѝ осигури покритие в сектора за здравословна храна, който е оценяван на около 50 милиарда долара стойност.

Бизнесът със заведения, предлагащи здравословни напитки и храни, обаче е доста фрагментиран и силно конкурентен, отбелязва агенция "Ройтерс". Някои анализатори считат, че Evolution Fresh веригата ще донесе доста по-ниски приходи, отколкото типичните за Starbucks заведения за кафе.

Първият магазин от веригата за здравословни напитки ще бъде отворен в Белвю, Вашингтон. Сред асортимента от продукти, които ще се предлагат, са, естествено, плодовите и зеленчукови сокове, смуути* тип напитките и храна от типа на "wrap" (руловидни) сандвичи, салати и супи. Избор ще бъде предоставен и за веганите и вегетарианците, които ще могат да разчитат на специално подбрано за тях меню.

Starbucks закупи Evolution Fresh за 30 милиона долара през ноември, като Хауърд Шулц, главният изпълнителен директор на компанията, посочи, че успешните независими търговци в бранша имат годишен доход от над 1 милион долара на заведение.

Според експертите това е по-малко от средностатистическите приходи на едно Starbucks кафене, но повече от приходите на Jamba Inc, конкурентна верига в пазарната ниша на здравословните напитки.

Откриването на обекта се състои точно преди годишната среща на акционерите на Starbucks в сряда. Акциите на компанията се покачиха изключително много след реструктурирането, което включваше рязко орязване на разходите и затваряне на близо 1000 обекта в световен мащаб.

Така цената на акция от под 10 долара през февруари 2009 г. се изстреля до малко над 53,21 долара в петък.

Разширяването на продуктовата гама е част от стратегията на Starbucks за продажбата на маркови продукти по линията на кафенетата, ритейл магазините и аутлетите на компанията.

*Смуути (smoothie) е коктейл, който се приготвя с пресни или замразени плодове, мляко, натрошен лед и допълнителни съставки в блендер, поднася се охладен и в някои случаи - подсладен с мед и овкусен с ванилия

Оцени статията:
5.00/1
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
Лекарят ми предписа 2 литра вода на ден. Сметнах я в кубчета лед и ми излезе 14 уискита...
На този ден 18.04   1506 г. – Започва строителство на базиликата Свети Петър в съвременния и вид. 1599 г. – Испанският крал Филип III Испански се жени за австрийска ерцхерцогиня...