Обединените "Дженерали" и "Виктория" отбелязаха двуцифрен ръст на продажбите

12.01.2016 | 15:30
по статията работи: econ.bg
Фокус на новата компания "Дженерали Застраховане" ще са общото застраховане и здравните полици
Обединените "Дженерали" и "Виктория" отбелязаха двуцифрен ръст на продажбите
Снимка: Дженерали

Обединените застрахователни дружества "Дженерали" и "Виктория" отбелязаха двуцифрен ръст на продажбите за 2015 г. Прогнозата важи и за двете компании по отделно, тъй като те са съществували така до 18 декември м.г., когато новата компания е била вписана в Търговския регистър.

„Засега това са прогнозни резултати, тъй като окончателните предстои да излязат след няколко месеца“, обясни главният изпълнителен директор на "Дженерали Застраховане" Данчо Данчев, който по-рано управляваше и ЗАД "Виктория".

Той обаче е убеден, че двете дружества със сигурност ще отчетат двуцифрен ръст в процентно отношение за миналата година.

"Което е отличен резултат в условията на стагнация на пазара и изключително голямата работа, която е коствало обединението", коментира Данчев.

Процесът по сливането на "Дженерали" и "Виктория" започва още през март 2015 г. Той е бил предшестван и от сериозна фаза на подготовка. Малко след това е било подадено и уведомлението до Комисията за защита на конкуренцията. Тя издава своето разрешение за обединението на компаниите на 27 май. По-късно двете дружества огромно количество документи, за да получат и одобрението на Комисията за финансов надзор (КФН). Според изискванията това е включвало и 3-годишен план за развитие на новата обединена компания, което не е било лесна задача, стана ясно от думите на Данчев. След като през декември и КФН издава своето одобрение, веднага са подадени документите в Търговския регистър. Така на 18 декември 2015 г. новото обединено дружество "Дженерали Застраховане" официално е било вписано в регистъра.

Така поне през близките години фокусът на новата компания ще бъде изцяло в общото застраховане, а също и в здравното.

"Знаете, че "Дженерали Застраховане" е една от малкото компании в България, която има свой собствен здравен център", отбеляза Данчев.

Както преди при двете дружества, така и при обединеното, фокусът няма да бъде предимно в автомобилното застраховане, както е при много от конкурентите. И преди обединението около 55-60% от портфейла на двете дружества се е дължал на автомобилните полици. Сега след сливането новият застраховател не възнамерява да променя този факт, стана ясно от думите на Данчев. Освен това в последните години "Дженерали" се очертава като лидер в здравното застраховане, особено на корпоративно ниво, така че ръководството на компанията смята да продължи да развива бизнеса и в тази посока.

Според него основното предизвикателство през 2016 г. ще бъдат новите регламенти, въведени чрез Кодекса за застраховане и директивата "Платежоспособност 2". Същото се отнася и до предстоящите стрес тестове, които предстоят не само за застрахователните компании, но и за банките и пенсионноосигурителните дружества. Данчев е убеден, че "Дженерали Застраховане" ще се справи с всяко от тези предизвикателства без никакви проблеми. Той даде пример с това, че покритието на капитала на новата обединена компания за 2016 г. е 120%.

Данчев съобщи още, че новото дружество ще има много голяма база в страната. След обединението компанията ще обслужва клиентите си в 130 офиса, 15 центъра за ликвидация на щети, над 1700 агента и 317 застрахователни брокера. До един месец ще приключи и ребрандирането на офисите. Така от второто тримесечие на 2016 г. "Дженерали Застраховане" ще фокусира работата си изцяло върху развитието на пазара, каза Данчев.

Голям потенциал за развитие на дружеството виждат и в компанията майка. Това стана ясно от думите на главния изпълнителен директор на Generali Central and Eastern Europe Лучано Чирина, който също присъства на събитието по повод официалното обединение на "Дженерали" и "Виктория". Той отбеляза, че за 2014 г. компанията е била на шесто място в общото застраховане у нас, но в не малко държави от Централна и Източна Европа дружествата от групата са лидери на съответните пазари. Затова в бъдеще Чирина очаква и в България компанията да се развие.

Източник: iNews.bg

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Зимна приказка
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
Лекарят ми предписа 2 литра вода на ден. Сметнах я в кубчета лед и ми излезе 14 уискита...
На този ден 08.11   392 г. – Със забраната на езическите ритуали, император Теодосий I налага християнството като официална религия в Римската империя. 1204 г. – Кардинал Лъв,...