Международен панаир Пловдив ще има свои поделения в София и Варна. Това съобщи министърът на икономиката и енергетиката Петър Димитров, който откри 28-ия Международен панаир на потребителски стоки и
технологии. В панаира участват 991 фирми от 36 държави.
"Пловдивската дреха" вече е тясна на Международния панаир, затова правителството смята, че е добър вариант да се създадат негови филиали в София и Варна, и има воля да го осъществи, обясни министър
Димитров. Държавата ще предостави терени за тези центрове, а на частния бизнес предлагаме да участва с пари за тяхното изграждане, добави той.
С разрастването си Пловдивският панаир ще се превърне в своеобразен бизнесчасовник на Европейския съюз, ще се сравняват начините на производство и начините на живот в Общността, коментира министърът
на икономиката.
Всички 47 прояви, които сега се провеждат в Пловдив, ще останат в него. Ще бъдат добавени също и нови, които да съответстват на потребностите на бизнеса и на възможностите, които предоставят София и
Варна, заяви изпълнителният директор на Международен панаир Пловдив Георги Гергов. Това е начин да сме по-гъвкави спрямо пазара и потребностите на българските фирми, подчерта той. Като пример Гергов
посочи изложения на луксозни стоки и представителни национални изложби на други държави, за които е най-подходящо да се организират в столицата.
За филиалите ще бъдат подготвени специализирани браншови изложения, съобщиха от Панаира. По този начин той ще се разрасне, ще се увеличат и неговите приходи и данъците, които внася в община Пловдив и
в държавната хазна. Над 2000 работни места ще има в Пловдив, София и Варна.
Все още обмисляме кои терени да предоставим, каза министър Петър Димитров. Според Георги Гергов за София са необходими минимум 100 декара. Инвестицията в столицата ще е най-малко 50 милиона евро,
които ще бъдат осигурени със собствени ресурси.
Във Велико Търново и Русе търсим подходящи помещения за организиране на малки браншови изложби. С този ход ще се опитаме да дадем възможност на фирми, които по една или друга причина не могат да
участват в големите прояви, да получат професионални изложбени услуги и да представят добре своя бизнес, съобщи Георги Гергов.
С 14% са е увеличил броят на българските производители, които се представят на Пролетния панаир. В рамките на панаира стартират и изложбата за яхти, лодки, водни спортове и екипировка и зоната за
бизнесконсултации „Бизнес консултинг”, за първи път в рамките на изложението е салонът за изкуства „Импресия”. Предвидени са състезания на кулинарни отбори и по корабомоделизъм.