Бизнес климатът през март отчита увеличение с 1.2 пункта спрямо равнището си от предходния месец. Това се дължи на подобрения бизнес климат в строителството и в търговията на дребно, става ясно от данните на Националния статистически институт.
Промишленост
В промишлеността бизнес климата се понижава с 1.3 пункта на месечна база, като причината е в по-неблагоприятните оценки на мениджърите за състоянието на предприятията.
Отчита се обаче леко подобрение на оценките за производствената активност, а очакванията за следващите три месеца са тя да се увеличи.
Несигурната икономическа среда и недостатъчното търсене от страната продължават да са основните фактори, посочвани от промишлените предприемачи като пречка за развитието на бизнеса им.
Строителство
През март бизнес климатът в строителството се повишава с 1,5 пункта, което се дължи на подобрените очаквания на строителните предприемачи за бизнес състоянието на предприятията през следващите шест месеца. Прогнозите им по отношение на следващите три месеца са също благоприятни.
Основните пречки за развитието на бизнеса в отрасъла са свързани с несигурната икономическа среда, финансовите проблеми и конкуренцията в бранша. По отношение на продажните цени в строителството мениджърите очакват те да останат без промяна през следващите три месеца.
Търговия на дребно
Бизнес климатът в този отрасъл нараства със 7 пункта на месечна база, провокиран от по-оптимистичните очаквания на търговците за бизнес състоянието на предприятията през следващите шест месеца. Регистрира се повишен оптимизъм и в прогнозите им по отношение на обема на продажбите и на поръчките към доставчиците през следващите три месеца.
Недостатъчното търсене и конкуренцията в бранша продължават да са основните фактори, затрудняващи дейността в отрасъла. По-голямата част от търговците на дребно очакват продажните цени да се запазят през следващите три месеца.
Услуги
През март бизнес климатът в сектора на услугите се запазва на равнището си от февруари, но очакванията за следващите три месеца са по-оптимистични.
Основните предизвикателства пред сектора са конкуренцията в бранша и недостатъчното търсене. Относно продажните цени очакванията на мениджърите са те да останат без промяна през следващите три месеца.