През периода 1 януари – 30 септември 2008 г. са били продадени 41 166 нови автомобила. Този показател бележи увеличение с 15.9% на годишна база.
За посочения период са били продадени общо 44 490 нови превозни средства. От тях – най-много са били автомобилите – 41 166, следвани от автобусите и камионите – 3324 и мотоциклетите – 551.
За сравнение – през същия период на миналата година са били продадени 37 609 нови превозни средства. От тях автомобили са били 35 516, автобуси и камиони – 2093 и мотоциклети – 456. Това сочат публикувани днес данни на Асоциацията на автомобилните производителите и техните оторизирани представители в България.
През деветмесечието на тази година са били продадени най-много автомобили от следните марки:
- „Опел” – 4359 автомобила (10.59% пазарен дял)
- „Тойота” – 4061 автомобила (9.86% пазарен дял)
- „Фолксваген” – 3644 автомобила (8.85% пазарен дял)
- „Пежо” – 3175 автомобила (7.71% пазарен дял)
- „Форд” – 3157 автомобила. (7.67% пазарен дял)
- „Тойота” – 4145 автомобила (11.67% пазарен дял)
- „Форд” – 3337 автомобила (9.40% пазарен дял)
- „Пежо” – 3036 автомобила (8.55% пазрен дял)
- „Опел” – 2911 автомобила (8.20% пазарен дял)
- „Фолксваген” – 2819 автомобила (7.94% пазарен дял)
За сравнение през същия период на миналата година са били продадени най-много мотоциклети „Пежо” – 145 (31.80% пазарен дял), следвани от „Пиаджо” – 131 (28.73% пазарен дял) и „Ямаха” – 104 (22.81% пазарен дял).
Трите фирми, продали най-много автобуси и камиони през деветмесечието, са както следва: „Мерцедес” – 1163 (34.99% пазарен дял), „Ивеко” – 1100 (33.09% пазарен дял) и „Волво” – 569 (17.12% пазарен дял).
Класацията е имала подобен вид и през същия период на миналата година. Тогава фирмата, продала най-много автобуси и камиони, е била „Мерцедес” – 732 (34.97% пазарен дял), следвана от „Ивеко” – 494 (23.60% пазарен дял) и „Волво” – 393 (18.78% пазарен дял).