От утре - 16 декември, ще бъде възстановено движението на 166 влакa, които пътуват в интервала между 08:00 ч. и 16:00 ч. Те бяха спрени от движение по решение на ръководството на националния железопътен превозвач. Причина за решението на БДЖ бяха стачните действия, които нарушиха редовния график на композициите, доведоха до пълен отлив на клиенти в посочения времеви интервал, и съответно до сериозни финансови загуби.
За да намали загубите от протеста, вчера компанията сама спря от движение 166 композиции. Според управителя на "Пътнически превози" Методи Христов от началото на стачката досега нереализираните приходи за холдинга са почти 2 млн. лв., информира БНТ.
На 22-рия ден от спирането на влаковете стачкуващите служители на БДЖ бяха само 9. Всички те работят в клоновете в Пловдив и Горна Оряховица на "Пътнически превози". Работниците от "Товарни превози" прекратиха стачката, след като подписаха Колективен трудов договор с ръководството на железниците, информира БНР.
Петър Бунев от КНСБ заяви, че има смисъл от стачката, въпреки че влаковете са спрени от вчера от мениджърския екип на БДЖ, а не от синдикатите. Според него колективен трудов договор с еднакви параметри е бил подписан в "Товарни превози", но не и в "Пътнически превози", защото първите са преговаряли "по нощите", а вторите са прекъсвали.
Пред Дарик радио изпълнителният директор на БДЖ Йордан Недев обясни, че влаковете са били спрени в интервала на стачката между 8 и 16 часа поради голямата несигурност. Същот така нямало кой да пътува в композициите, тъй като хората не очакват да могат "да си свършат работа" с Българските държавни железници в този отрязък от време.
Според данните на в 22-рия ден от началото на стачката протестиращите са били 21 души.
Междувременно стана ясно, че преговорите между синдикатите и БДЖ "Пътнически превози“ ще бъдат подновени утре от 10.00 часа.
Днес министър Ивайло Московски съобщи, че БДЖ няма пари да плати мотрисите "Дезиро". Ако страната ни не плати на Германия 12 млн. евро до края на годината, влакчетата ще бъдат блокирани дистанционно със софтуер.