Русия отчете срив в производството на самолети

08.04.2019 | 17:00
по статията работи: econ.bg
Производството на самолети, ракети и космически кораби в Русия е рухнало през миналата година с общо 13.5%, а за първите два месеца на 2019 г. понижаването на годишна база е достигнало 48%
Русия отчете срив в производството на самолети
Снимка: БГНЕС

Производството на самолети, ракети и космически кораби в Русия е рухнало през миналата година с общо 13.5%, а за първите два месеца на 2019 г. понижаването на годишна база е достигнало 48%. Двете най-вероятни причини са намаляващите поръчки за отбраната и проблем с намирането на заместители на компоненти, попаднали под санкциите на САЩ.

Това съобщи агенция РБК, цитирайки отчет на националната статистика. Проблемът изглежда по-сериозен на фона на това, че в периода 2014–2017 година производството на граждански и военни самолети, хеликоптери, междуконтинентални ракети и космически кораби растеше с по 9-20% годишно.

Категорията, която отчита статистиката, обхваща още безпилотни летателни апарати, изкуствени спътници, стартови комплекси за ракетната и космическа техника и др. Свиването е започнало през юли 2018 г. и то привлече вниманието, защото съвпадна и с намаляване на производството и в корабостроенето. В промишленото производство на Русия този дял е в рамките на 3.6%, казва Станислав Мурашов, анализатор в "Райфайзенбак".

Но то повлича надолу и данните за високотехнологичните производства, които Росстат отчита отделно. След ръст от над 10% през 2016 г. и 5% през 2017 г. е последвало свиване с 4.9% през 2018 г. при цялостен ръст на индустриалното производство от 2.9%.

Виталий Егоров от организацията "Открит Космос" смята, че заради американските санкции Москва е принудена да търси замяна с местни компоненти или внос от Югоизточна Азия. Понеже директно заместване често е невъзможно, се налага пренаписване на планове и забавяне на сроковете за изработване на продукцията. Друг възможен фактор според него е, че досега ръстът на този сектор се е дължал на приключването на проекти, започнати преди 2014 г.

Олег Пантелеев от агенция "Авиапорт" казва, че друго обяснение е преминаването на пика на държавните поръчки за отбраната, които са доминиращи в авиацията. Преди това Юрий Борисов, вицепремиер за военнопромишления комплекс на Русия, заяви в интервю за РБК, че обемите на държавните поръчки ще намаляват в пъти, тъй като вече има насищане на армията с търсените за обновяването ѝ самолети и хеликоптери. "Ако в пика на поръчките купувахме до 100 бойни самолета, то сега тя е в рамките на 50-60, а при хеликоптерите спадът е от 80-90 на 30-40", посочва той.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
  • Зимна приказка
Лекарят ми предписа 2 литра вода на ден. Сметнах я в кубчета лед и ми излезе 14 уискита...
На този ден 12.04   238 г. – Римският император Гордиан II загива в битка с Максимин Трак, а баща му, съимператор Гордиан I се самоубива, научавайки за смъртта на сина си. 467 г....