Ръст на абонатите на всички свои услуги отчита мобилният оператор Vivacom ("Виваком") за първото тримесечие на 2013 г. Потребителите, избрали мобилните му услуги, са се увеличили с над 13%, а тези на мобилни дейта услуги – с повече от 30% спрямо същия период на 2012 г. 76% е ръстът на клиентите на Vivacom TV. Клиентите на оптичен интернет са се увеличили с над осем пъти за периода.
През първото тримесечие на 2013 г. Vivacom увеличи двойно максималните скорости за сваляне на данни в ЗG мрежата си до 42 Mbps. Операторът е първи по покритие на населението и на територията на страната съответно с 99.41% и 95.95%. Телекомът въведе и нов подход към потребителите на стационарен телефон, който им дава свобода да създават собствена комбинация от услуги измежду всички актуални тарифи на оператора за мобилен телефон, телевизия и интернет.
В същото време от оператора уточняват, че нарастващата база от клиенти не успява да компенсира загубите от регулаторната намеса в сектора и по-ниските цени на терминиране, които при Vivacom водят до намаляване на печалбата до 3.8 млн. лева за периода. Общите приходи на компанията падат с 10.7% до 195.4 млн. лв. През изминалата година, след регулаторна намеса, цените, които чуждите оператори заплащат на българските оператори за разговори от чужбина към абонати у нас, бяха значително намалени от 1 юли 2013, припомнят от компанията. Тази стъпка няма връзка с цените, които плаща крайният потребител в България, нито намалява цената за разговор към наши абонати от чужбина, но влияе негативно върху приходите на българските телекоми, които падат значително за сметка на операторите в чужбина.
Финансовото положение на Vivacom остава стабилно с наличност по банкови сметки и краткосрочни банкови депозити в размер на 63.9 млн. лв. към 31 март 2013 г.