Световната финансова криза вече предизвика стагнация на пазара за недвижими имоти в Пловдив, но може да се окаже полезна за градския транспорт. Собственикът на общинската превозваческа фирма Ангел
Батаклиев замина спешно за САЩ, за да търси нови тролейбуси, съобщи Емил Кацаров, кореспондент на "М Сат" в Пловдив.
Масовите съкращения на работници в американските автомобилни предприятия и невъзможността да се пласира вече излязлата от заводите продукция са принудили местните производители на електрически
мотриси да ги предлагат на цени до 75% по-ниски от конкурентите им в Европа. Само допреди месец пловдивският градски транспорт водеше преговори с белоруски, чешки и украински копувани за спешния внос
на 65 тролейбуса. Тяхното закупуване до края на януари 2009 година е част от условието на договора, с който бяха приватизирани 67% от акциите на общинското предприятие през пролетта на 2007
година.
В момента в града се движат седем 35-годишни тролейбуса, които "гълтат" годишна субсидия от близо 800 хиляди лева. Старите мотриси се движат нередовно и често аварират, с което предизвикват
задръствания в най-натоварените пътни артерии на града.