Според премиера Русе може да стане втора столица

11.05.2012 | 18:16
по статията работи: Петър Чернев
Ако бъде намерен инвеститор и бъде построен четирилентов път през Русе, спореде Борисов целият ТИР-поток ще отиде от Азия на Дунав
Според премиера Русе може да стане втора столица

Амбиция Русе да стане втора столица на България е изявил премиерът Бойко Борисов по време на последното заседание на правителството. Това е станало по време на обсъждането на доклад относно проектирането, строителството и експлоатацията на път Русе – Свиленград. От стенограмата на заседанието става ясно, че всички магистрали минават надлъжно на страната.

Ако бъде намерен инвеститор и бъде построен четирилентов път, спореде премиера целият ТИР-поток ще отиде от Азия на Дунав. Борисов допълва: "Това абсолютно се вписва и в Дунавската стратегия и във всичко останало. Това е прекрояване на транспортната карта на Европа. И отдолу, от пристанище Солун по магистрала „Струма” през София, ще почваме скоростният път Мездра-Ботевград през Враца-Монтана-Видин-Дунав мост 2, двата напречни коридора ще гарантират за следващите поколения изключително сериозен трафик, съответно такси. Всеки ТИР ни носи 600 евро".

Проектирането, строителството и експлоатацията на пътя Русе - Свиленград ще се предостави на концесия. Това реши в сряда правителството, след като одобри доклад на министъра на регионалното развитие и благоустройството относно пътя. При наличие на заявен интерес ще се инициира провеждане на процедура за сключване на концесионен договор.

Трасето на пътя Русе-Свиленград е част от паневропейска магистрала, свързваща Европа с Истанбул, Турция, и Близкия Изток. Изграждането му ще облекчи пътнико- и товаропотока по това направление, като ще допринесе за засилването на икономическите връзки между държавите от Европа и Близкия Изток.

По време на правителственото заседние премиерът е изчислил, че в момента се правят 6 безплатни магистрали - цифра, в която се включва и магистрала "Люлин".

Той допълва: "За този тежък трафик от ТИР-ове, който ще преведем от Свиленград на Дунав мост, ще бъде платено и това ще са такси и пари, които ще влизат в бюджета. Всеки ТИР е около 600-700 евро. С една дума, колкото повече трафик караме, да не обикалят през Гърция, през Италия и къде ли не – да минат през тези пътища, това е пара и то огромна пара за бюджета. И оттам вече можем да говорим, че ще се вдигат пенсии, ще се вдигат заплати, защото това ще гарантира приходи. Това ще струва някъде от порядъка на 1 милиард и 600 милиона евро, може и по-малко, но така или иначе кога България ще извади 1,5 милиарда евро да направи този път.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
Събеседване: - Защо искате да работите при нас? - Аз съм счетоводител, с 20 години стаж, както и голям опит! - Колко преви 2+2? - А колко трябва да прави? - Кога ви е удобно да започнете?
На този ден 23.12   619 г. – Начало на понтификатът на папа Бонифаций V. 1672 г. – Италианският астроном Джовани Доменико Касини открива Рея – вторият по големина след Титан...