Екипи от експерти на Националната агенция по приходите (НАП) ще извършат проверки във всички териториални дирекции на агенцията на 29 и 30 април. Ще се следи доколко служителите на агенцията спазват
изискванията за качествено административно обслужване в края на данъчна кампания 2008.
Сред основните показатели, за които ще се следи са: любезно и вежливо отношение на служителите; делово облекло на персонала на НАП; условия за достъп до офиса на НАП; носене на идентификационни знаци
от служителите (т.нар. "баджове"); организация на опашките; наличие на указателни табели, информационни табла с ясна и разбираема информация; информация за хартата на клиентите и стандартите за
обслужване и много други.
Проверяващите екипи ще бъдат от дирекции, различни от проверяваните, за да се осигури обективност и безпристрастност на оценката. Всички констатирани недостатъци ще бъдат незабавно отстранявани.
Подобни изненадващи проверки предстои да се извършват в структурите на НАП и след края на кампания 2008.
На 29 и 30 април НАП ще предложи на своите клиенти и допълнителна услуга. Всички физически лица, които искат да подадат декларациите си за облагане на доходите, но се натъкнат на опашки, ще могат да
позвънят на Информационния център на НАП на телефон 0700 18 700 и да получат информация къде се намира най-близкият пощенски клон, в който да подадат декларацията си.
От НАП припомнят, че освен в офис на агенцията, декларации могат да се подадат и директно в 414 пощенски станции, където служителите на „Български пощи” ще издадат и входящ номер. Възможно е
декларациите да се изпратят и по пощата с препоръчано писмо с обратна разписка на цена 1,80 лв. като за дата на подаване се приема датата на пощенското клеймо, припомнят от НАП.