Установени са сериозни пропуски в работата на магистрала "Люлин”

20.04.2010 | 16:54
по статията работи:
Аутобанът няма да е готов през декември, категоричен е браншовик
Установени са сериозни пропуски в работата на магистрала "Люлин”

Изпълнителят, надзорникът, инженерът и възложителят са основните звена, които по закон носят отговорност при трагични инциденти като този на магистрала "Люлин", при който загинаха трима строители. Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев, цитиран от bTV.

В тези четири институции се крие отговорът на въпроса дали са допускали компромиси и защо се е стигнало до този трагичен инцидент и това ще излезе наяве до няколко дни, допълни министърът.   

Той съобщи, че инженерът на обекта не е спазил включително и изисквания на Агенцията "Пътна инфраструктура". Агенцията е констатирала, че има сериозни пропуски в работата на надзорника по строителството и на инженер-консултанта.     

Мениджърът на проекта тепърва ще трябва да докаже смисъла от своето съществуване на обекта, но от гледна точка на законността на начина, по който се строи, на процедурите за изпълняване на строителството, той може да бъде оставен настрани, допълни министърът.

"Инспекцията по труда вече има предварителен доклад по случая", каза Плевнелиев. На базата на този доклад са необходими още проверки, допълни той. Дейността на магистралата е спряна по отношение на изграждането на кофражи по колони и ще се направи оглед на техниката на този процес.

Няма да има магистрала "Люлин" през декември. Това каза по-рано днес Румен Йовчев, председател на браншова камара "Пътища" пред Pro.bg.

Според Йовчев графикът не е бил нищо повече от PR-акция, защото под него не е имало подпис на фирмата изпълнител. Един от вариантите, които министерството обсъждало сега, е 70% от работата по магистралата да бъде възложена на български фирми. Според председателя на камара "Пътища" обаче така турската фирма ще се превърне просто в предприемач, който ще спечели добри пари за кратко време.

От камара "Пътища" са подавали сигнали до две правителства за некачествена работа и неспазване на правилата за безопасност при стоежа на магистрала "Люлин". Мерки не били взети. Там има 7 километра канавки, които са изпълнени некачествено и трябва да се подновят, даде пример Румен Йовчев. Преди време пък скеле потънало с цели 15 сантиметра. Хидроизолацията на някои съоръжения също била некачествена.

Според инженер Йовчев у нас трябва да се прекрати практиката търговете да се печелят от фирмите, които дават най-ниска цена, а да се печелят от тези с "реална оферта".

200 нарушения са установени при проверки на строителството на автомагистрала "Люлин" от 2008 до 2010 г., сочат данни на Главна инспекция по труда (ГИТ). Съставени са 24 акта за нарушения за около 200 000 лева.

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Иванчо пита вкъщи: - Тате, как разговарят змиите? Бащата поглежда тъщата и подхвърля: - Защо мълчиш? Детето се интересува!..
На този ден 17.12   546 г. – Крал Тотила завладява Рим. 1538 г. – Папа Павел III отлъчва от църквата английския крал Хенри VIII. 1777 г. – Франция първа признава...